Český jazyk a literatura |
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát.
Uplatňuje zásady pravopisu včetně interpunkce |
subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení
český a světový romantismus versus realismus
odborný referát (využití terminologie oboru)
souhrnné procvičování pravopisu |
úvaha a její postupy - práce s PL, volné psaní, kontrola zadané práce z minulých hodin
řečnické otázky
PT: osobnostní a sociální výchova |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
tázací zájmena a příslovce
tvorba otázek a vět |
téma Vacaciones - prezentace , otázky a reakce na ně
téma La casa - opakování slovní zásoby, četba textu, tvorba vlastního textu |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení
•porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům"
•odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět.
Téma: Beruf
Gramatika:
vazba Ich möchte + INFINITIV
nepravidelná a modální slovesa |
Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
• válec, koule, jehlan, kužel - objem a povrch
• vytýkání před závorku
• tepelná rovnováha, přenos tepla |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. |
situace v USA, válka Severu x Jihu
dějiny Velké Británie, Francie, Ruska, Belgie, habsburská monarchie
kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
• ekologické a environmentální problémy lidstva |
referáty na dané téma
rasismus
kolonialismus
PT: Výchova ke globálním souvislostem
práce s aplikací HistoryLab
zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské nesnášenlivosti - xenofobie, tolerance
3.5. preventivní program - Osobnostní a sociální výchova |
Estetická výchova |
Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě
hudební aktivity |
|
Informační a komunikační technologie |
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
"• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu
" |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví. |
Míčové sporty - volejbal, basketbal, přehazovaná.
Kondiční formy cvičení, úpolová cvičení.
Doplňkové sporty.
OH Praha 2036 - prezentace
Fair play
Doping |
Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
OK v přehazované
Loncup přehazovaná |
Člověk a svět práce |
uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
• produkty finančního trhu pro získání prostředků |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi.
Porovná vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí, posoudí jejich vliv na životní prostředí. |
kyselost a zásaditost roztoků
vlastnosti a využití kyselin, oxidů, hydroxidů a solí |
|