Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 24.04.2023 do 05.05.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968 Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie Black poetry art
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v různých časech. Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project Explore 4, dokončení 4. a začátek 5. lekce Předložkové vazby, příslovce, trpný rod
Španělský jazyk Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem Minulý čas složený - procvičování. En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace.
Německý jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. • základní zdvořilostní obraty • jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace • porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem • odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět • reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů • porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy Minulý čas sloves- perfektum, préteritum - opakování + test. Zvratná slovesa. Témata: Sport, Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum. Procvičování formou Kahoot!, learningapps.org, umimenemecky.cz. Práce s textem německy píšících autorů.
Matematicko fyzikální základ Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině. Sčítá a odečítá lomené výrazy. Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí. Určí vlastnosti polovodiče. volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace sčítání a odečítání jednodušší lomené výrazy energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.) vlastnosti polovodiče a jejich využití vytvořit vlastní rys
Člověk a společnost Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí. Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství. Antisemitismus a rasismus. (PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.) Dějiny Československa - 40. a 50. léta. Svět po druhé světové válce. Ekologické a environmentální problémy lidstva. Rada Evropy, NATO, OSN, OECD. Dokončení 2. SV - konference v Teheránu, vylodění v Normandii, bitva v Ardenách, válka v Tichomoří, válka v Africe. Důsledky 2.SV. Poválečné uspořádání Evropy a světa. Odraz 2.SV v literatuře, filmu, hudbě. 40. a 50. léta v Československu a Evropě. Test - 2.SV druhá část. Vznik mezinárodních organizací a společenství.
Estetická výchova Rozpozná některé z různých stylových hudebních období. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. hudba v proměnách času reflexe slyšené hudby výtvarná interpretace zkušeností a představ
Informační a komunikační technologie zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií, aplikace nabytých dovedností, dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. zálohování dat šifrování souborů digitální stopa metadata v souboru
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Míčové sporty - volejbal, basketbal, přehazovaná. Kondiční formy cvičení, úpolová cvičení Doplňkové sporty. Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice OK v přehazované Loncup přehazovaná
Člověk a svět práce Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. Sociální politika státu, důvody a zdroje. služby bank, aktivní a pasivní operace sociální politika státu, důvody a zdroje
Člověk a příroda Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi. Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. chemická výroba -rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin, plasty léčivé a návykové látky, pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva vylučovací soustava. PT: Environmetální výchova, lidské aktivity a problémy žvivotního prostředí