Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie |
Black poetry art |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět v různých časech.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, dokončení 4. a začátek 5. lekce
Předložkové vazby, příslovce, trpný rod |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Minulý čas složený - procvičování.
En el restaurante - slovní zásoba. Poslechová cvičení. Opakování číslovek. Vytvoří menu restaurace. |
Německý jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Minulý čas sloves- perfektum, préteritum - opakování + test.
Zvratná slovesa.
Témata: Sport, Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum.
Procvičování formou Kahoot!, learningapps.org, umimenemecky.cz.
Práce s textem německy píšících autorů. |
Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz jednoduchých těles v rovině.
Sčítá a odečítá lomené výrazy.
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Určí vlastnosti polovodiče. |
volné rovnoběžné promítání, pravoúhlé promítání, základy výkresové dokumentace
sčítání a odečítání jednodušší lomené výrazy
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.)
vlastnosti polovodiče a jejich využití |
vytvořit vlastní rys |
Člověk a společnost |
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika společenských vlivů na životní prostředí.
Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství. |
Antisemitismus a rasismus.
(PT: Multikulturní výchova, kulturní diference – základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.)
Dějiny Československa - 40. a 50. léta.
Svět po druhé světové
válce.
Ekologické a environmentální problémy lidstva.
Rada Evropy, NATO, OSN, OECD. |
Dokončení 2. SV - konference v Teheránu, vylodění v Normandii, bitva v Ardenách, válka v Tichomoří, válka v Africe.
Důsledky 2.SV. Poválečné uspořádání Evropy a světa.
Odraz 2.SV v literatuře, filmu, hudbě.
40. a 50. léta v Československu a Evropě.
Test - 2.SV druhá část.
Vznik mezinárodních organizací a společenství. |
Estetická výchova |
Rozpozná některé z různých stylových hudebních období.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
hudba v proměnách času
reflexe slyšené hudby
výtvarná interpretace zkušeností a představ |
|
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Míčové sporty - volejbal, basketbal, přehazovaná.
Kondiční formy cvičení, úpolová cvičení
Doplňkové sporty. |
Osobností a sociální výchova - osobnostní rozvoj - kooperace, kompetice
OK v přehazované
Loncup přehazovaná |
Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení.
Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. Sociální politika státu, důvody a zdroje. |
služby bank, aktivní a pasivní operace
sociální politika státu, důvody a zdroje |
|
Člověk a příroda |
Zhodnotí využití prvotních a druhotných surovin z hlediska trvale udržitelného rozvoje na Zemi.
Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka.
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. |
chemická výroba -rizika v souvislosti s životním prostředím, recyklace surovin, plasty
léčivé a návykové látky, pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva
vylučovací soustava. |
PT: Environmetální výchova, lidské aktivity a problémy žvivotního prostředí |