Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 08.05.2023 do 19.05.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry. určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu. rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů. zvládá základní příklady syntaktického pravopisu. dopis, Rozlišíš druhy číslovek. poezie, próza, pověst, bajka, pohádka, komiks, naučný text, návod k použití, shoda přísudku s podmětem Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. čárky ve větě (oslovení, několikanásobný větný člen)
Anglický jazyk Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti zájmů a každodenního života. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. psaní jednoduchých slovních spojení, jednoduchých vět či krátkých jednoduchých textů o sobě, své rodině, události a činnosti z jeho života (dopis, email) Kahoot Aktivní využívání aplikace Enviromentální výchova Vztah člověka k prostředí Osobnostní a sociální výchova Kooperace a kompetice
Matematika a její aplikace Přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty. Narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce. Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. Přečteš a vyznačíš desetinné číslo na číselné ose. Konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření. Rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku rýsování pomocí kružnic, části celku, zápis zlomku desetinná čísla v řádu desetin a setin
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy, Pracuješ s mapou světa a Evropy. časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (období po skončení druhé světové války), algoritmizace a programování - Scratch, pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav, Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějinyVýchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Kultura ducha a těla porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace, zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy. jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka, zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie. práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu),organizace soutěží, pozorování pohybových činností spolužáků, doplňkové sporty, taktování Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice – rozvoj individuálních a sociálních dovedností pro etické zvládání situací soutěže. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy práce s chybou, Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita – rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.