Český jazyk a literatura |
rozpozná rozdíly mezi spisovnou a nespisovnou češtinou |
nářečí, slang, argot, obecná čeština |
|
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
• psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami |
Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Reálie Velké Británie. Přídavná jména.
Počasí; předpověď počasí.
V učebnici lekce 5. |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel
Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole |
Násobení a dělení zlomků
Příklady, kde žáci kombinují početní operace
Magnetismus a jeho využití v praxi. Základní principy. |
|
Svět přírody |
Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům.
Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku.
Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin.
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů.
Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. |
uspořádání stavby rostlinného těla
stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin
základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem
adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí. |
|
Člověk a společnost |
popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik.
popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států.
zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. |
• etnický obraz Evropy po stěhování národů
• změny způsobené přijetím křesťanství, vznik nových států
• projevy vandalismu |
Pád západořímské říše
Stěhování národů
První křesťané a vznik církve |
Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
|
aquadukt, drhání náramku; filmová ukázka týkající se umění |
Informační a komunikační technologie |
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu.
navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• Podmínky
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
Tvorba vlastního programu |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
pohybové dovednosti zaměřené na plnění soutěží OVOV, vybíjená, házená, míčové hry, úpolová cvičení |
|
Člověk a svět práce |
řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
použití ručního nářadí pro obrábění materiálů; |
výroba dřevěného ozubeného kola; dokončení; |