Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie.
Uvádí základní směry a představitele v literatuře v období 1945-1968
Uceleně reprodukuje přečtený text, odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
PT: Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie |
existencialismus, beat generation |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek . Psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 5 A, 5 B
Passive, dependent prepositions |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Minulý čas jednoduchý - životopis. Seznámení s Imperfektem. Rozdíl mezi třemi probranými časy a jejich použití (minulý čas složený, minulý čas jednoduchý a imperfektum).
Příprava na Malé maturity. |
Německý jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů
• porozumění jednoduchým otázkám souvisejících s osvojovanými tématy |
Opakování perfekta.
Množné číslo podstatných jmen.
Práce s poslechovými cvičeními, Kahoot!.
Témata: Zukunft, Träume und Wünsche, Traumberuf, Meine Pläne. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí.
Určí vlastnosti polovodiče. |
prostorová představivost
vlastnosti polovodiče |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků.
Vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické hospodářské a vojenské spolupráce.
Uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států.
Uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství. |
Socialistický a kapitalistický blok.
Svět po druhé světové válce.
NATO.
Zahraniční vazby České republiky.
Rada Evropy, NATO, OSN, OECD |
Československo ve 40. a 50. letech 20. století.
Vysídlení Němců, nástup komunismu, politické procesy.
Zásadní události 40. a 50. let ve světě.
19.5. Exkurze do Terezína. |
Estetická výchova |
Nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření.
Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. |
vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření
výtvarná interpretace zkušeností a představ |
Malba na plátno |
Informační a komunikační technologie |
zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií,
aplikace nabytých dovedností,
dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
doplňkové sporty
základy orientace na mapě, základy orientačního běhu
prevence a korekce jednostranného zatížení a svalových dysbalancí
rozvoj zdravotně orientované zdatnosti |
|
Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití dávek a příspěvků ze státního rozpočtu. |
sociální politika státu, důvody a zdroje |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla , vysvětlí jejich vztahy - nervová soustava. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - nervová soustava, smysly. |
|