Český jazyk a literatura |
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát. |
subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení
světový realismus
autorská poetika
práce s informačními zdroji
odborný referát (využití terminologie oboru) |
slohový útvar úvahy - práce s texty, argumentační fauly, propojení s učivem ČS
práce ve skupině
tvorba vlastního textu |
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou)
porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
budoucí čas |
tvorba jednoduchých vět
práce s textem - Španělsko
opakovací test - estar/hay, geografie a pojmy- skupina Ja 29.5.
prezentace o daných zemích - tvorba otázek, reakce na ně
PT: Multikulturní výchova |
Matematicko fyzikální základ |
Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem.
Odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných |
Tepelná izolace - tvorba brožury
Kužel, koule
Výrazy s proměnnou |
|
Člověk a společnost |
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií. |
Sjednocení Německa a Itálie
vynálezy, změny ve společnosti (socialismus, liberalismus, konzervatismus, nacionalismus)
naše země v 19. století |
práce s mapou
propojování informací - nové vědomosti + již stávající - opakovací souhrnný test na téma Kolonialismus
Japonsko - referáty
Rakousko - Uhersko |
Estetická výchova |
Používá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace.
Využívá digitálních technologií pro tvorbu multimediálního výstupu.
Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
počítačová grafika, fotografie, video, animace
• sestříhání krátkého videa
• úvod a závěr videa
• titulky
• zvuková stopa
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
v rámci ročníkového projektu - práce na reportáži |
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• tlačítka a senzory náklonu
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví. |
OVOV - kondiční disciplíny.
Atletika.
Míčové hry a doplňkové sporty.
Doping.
Návykové látky. |
|
Člověk a svět práce |
ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů.
zvládne odprezentovat, odhadne časovou náročnost v libovolném prezentačním programu |
• orientace v návodech k použití
• drobná údržba domácích spotřebičů
• časové rozvržení prezentace
• práce s prezentérem (případně jiným ovladačem) |
|
Člověk a příroda |
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání.
Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. |
chemické rovnice - slučování, neutralizace
zákon zachování hmotnosti
látkové množství, molární hmotnost |
|