Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 05.06.2023 do 16.06.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Správně píšeš i/y v příčestí minulém. tvoří vlastní literární text na dané téma. volně reprodukuje text podle svých schopností rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku. Vyprávíš a píšeš podle osnovy. shoda přísudku s podmětem, referátm, s, z, vz, koncovky podstatných a přídavných jmen - procvičování, práce s osnovou, čárky ve větě - oslovení, několikanásobný větný člen čárky ve větě (oslovení, několikanásobný větný člen) Osobnostní a sociální výchova, kreativita – cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. hodnocení projevu spolužáka,
Anglický jazyk Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. vhodná reakce při vedení rozhovoru Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. vhodná reakce při vedení rozhovoru vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu Osobnostní a sociální výchova Mezilidské vztahy Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí
Matematika a její aplikace narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. Řešíš nestandardní slovní úlohy. Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. porovnávání, Vytvoříš zápis konstrukce. porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem, Sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání –řešení problémů úlohy s antisignálem, odhady výsledků a jejich reálnost
Člověk a jeho svět Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik. vytvoří jednoduchou prezentaci časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin - šedesátá léta, 1989, součsnost - porovnávání Pracuješ s mapou světa a Evropy. vytvoří jednoduchou prezentaci Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – společné dějiny Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Kultura ducha a těla ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků na základě individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace. rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby. Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. se orientuje v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště, samostatně získá informace. Podílí na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti. pantomina a pohybové improvizace s využitím tanečních kroků, kvalita tónů, tempo, dynamika hudby a jejich označování práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu), zdroje informací o pohybových činnostech práce s informací význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu) Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – identifikování základních orientačních prvků v textu.