Český jazyk a literatura |
zvládne popsat gramatické jevy
určí správně větné členy |
Mluvnické opakování celého roku (shoda přísudku s podmětem, větné členy, čárka ve větě jednoduché). |
|
Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat.
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text)
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Průřezové téma:
Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání.
Vyjádření porovnání pomocí stupňování přídavných jmen - druhý a třetí stupeň, as..as..
V učebnici lekce 5. |
Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí základní rovinné útvary
Využívá znalost o šíření světla ve stejnorodém prostředí |
Konstrukce trojúhelníků se znalostí stran a úhlů
Základy optických jevů. Zdroje světla |
|
Svět přírody |
Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů.
Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí.
Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem
adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí.
stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin |
|
Člověk a společnost |
Porovná základní rysy západoevropské, byzantsko-slovanské a islámské kulturní oblasti.
Objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. |
• rysy východoevropského, západoevropského a islámského kulturního okruhu
• vědět jak umět řešit problémy a chtít řešit problémy
• typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné) |
|
Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
Využívá svých hudebních a pěveckých dispozic ke zpěvu vybraných písní; rytmická cvičení |
|
|
Informační a komunikační technologie |
komunikuje prostřednictvím prostředků ICT. |
google kalendář |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
atletika-rychlé starty, pohybové hry, basketbalová a volejbalová průprava
různé obměny vybíjené, doplňkové sporty |
|