Český jazyk a literatura |
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.
Ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačním zdroji.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny.
Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora.
Prezentuje (např. prostřednictvím výkladu) samostatně připravený referát. |
subjektivní a objektivní sdělení, formování názoru, konfrontace názorů různých příjemců sdělení
konfrontace informačních zdrojů, média – kniha, TV, rádio, internet, tisk
český realismus (májovci, ruchovci, lumírovci), světová moderna
autorská poetika, srovnání poetiky vybraných autorů období 19. a 20. století
odborný referát, lit. hterminologie |
Mediální výchova + práce v ČS - propaganda, karikatura, zdroje informací
propojení s úvahou
práce ve skupinách
opakování cizích slov - kahoot |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
Reaguje na jednoduché písemné sdělení
písemné odpovědi s použitím |
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět
jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
budoucí čas
Mis vacaciones |
tvorba jednoduchých vět
co si zabalíme do kufru
Prezentace zemí - geografické pojmy PT: Multikulturní výchova
Pohyb po městě - opakování - 12.6 . - nákup zmrzliny - praktické použití jazyka |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
•odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
"•základní zdvořilostní obraty
•jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace" |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace
Téma: Im Restaurant/Im Geschäft
Gramatika: Modální slovesa.
Vedlejší věty se spojkou weil, dass. |
Matematicko fyzikální základ |
Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných
Načrtne a sestrojí sítě základních těles
Při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel
Určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
• výrazy s proměnou
• sítě těles
• slovní úlohy s využítím dělitelnosti
• tepelná výměna v závislosti na hmotnosti a druhu látky - opakování celého tématu |
|
Člověk a společnost |
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
19. století
kolonialismus, vývoj v R-U
umělecké směry
úvod 1SV |
antisemitismus - základní znaky, 19. století a hilsneriáda - kritická práce se zdroji informací
práce s texty - propojení s ČJ
referáty secese
práce s mapou |
Estetická výchova |
Používá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace.
Využívá digitálních technologií pro tvorbu multimediálního výstupu.
Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
počítačová grafika, fotografie, video, animace
malba s využitím vlastní fantazie |
práce na reportáži v rámci ročníkového projektu |
Informační a komunikační technologie |
ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
"• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu
" |
Micro_bit |
Člověk a svět práce |
zvládne odprezentovat, odhadne časovou náročnost v libovolném prezentačním programu
ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
• časové rozvržení prezentace
• práce s prezentérem (případně jiným ovladačem)
• orientace v návodech k použití
• drobná údržba domácích spotřebičů |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje ve vybraných sportech.
Aktivně se vyhýbá činnostem, které jsou v rozporu s jeho zdravotním oslabením.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávaví cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka.
V modelových situacích odmíta drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. |
Míčové sporty.
Gymnastická cvičení, kondiční/úpolová cvičení.
Pohybové hry - zásobník her žáků.
Návykové látky - rozdělení dle různých kritérií. |
|
Člověk a příroda |
Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení |
PT: Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa." |