Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. |
- mluvnické kategorie sloves - slovesný vid
- pravopis - koncovky sloves
- opakování slohových útvarů - vypravování, popis pracovního postupu, líčení, dopis, charakteristika
- literární terminologie - próza, poezie, drama, epika, lyrika, kapitola, báseň, dějství, literární žánry |
|
Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v krátkých jednoduchých textech
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života |
porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu, porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžný tématům
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
opakování probraného, jednoduchá cvičení na slovesa SER, ESTAR, a slovesa tří tříd |
22.9. skupina Ja - opakovací testík |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů.
Porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy.
Informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích.
Popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět. |
Seznámení s ročním plánem, požadavky k předmětu a systémem hodnocení.
Gramatika: opakování učiva 7. ročníku., předložky se 3. a 4. pádem, zeměpisné názvy.
Téma: Ferien und Reisen. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel, řeší reálné situace pomocí rovnic,
Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu |
- rovnice se závorkami i racionální čísly
- číselné výrazy s rac. čísly
• zkoumání pohybu různých těles ve svém okolí
• druhy pohybů
• relativita pojmů klid a pohyb
• relativní rychlost |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století.
Politické a hospodářské poměry. |
Seznámení s ročním plánem, požadavky k předmětu a systémem hodnocení.
Opakování 7. ročníku - lidská časová osa.
České země v 18. století, reformy MT, Josefa II. Průmyslová revoluce. Baroko. |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
kresba a malba - práce s liniemi a barevným kontrastem |
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
"• sestavení programu a oživení Micro:bitu
• ovládání LED displeje
• tlačítka a senzory náklonu |
umimeinformatiku - plošinovka, základ s micro:bitem |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
Dynamické a mobilizační rozcvičení.
Pohybové hry a soutěže.
Basketbalová průprava.
Pojem zdraví. |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
základní operace platebního styku v domácnosti |
tvoření kvízů |
Člověk a příroda |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života.
Rozlišuje a porovná složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor
litosféra, hydrosféra |
|