Český jazyk a literatura |
Vyhledáš základní skladební dvojici. (vyhledává základní skladební dvojici)
Poznáš nevyjádřený podmět. (označuje základ věty v neúplné základní skladební dvojici)
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Vede správně dialog.
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) |
základní větné členy - podmět a přísudek, (podmět vyjádřený, nevyjádřený, několikanásobný), příčestí minulé
neúplná základní skladební dvojice
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
monolog, dialog
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – řeč těla, řeč zvuků a slov, dovednosti pro sdělování verbální i neverbální. |
Anglický jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a pečlivou výslovností.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá. |
porozumění smyslu jednoduchých vět vztahujících se k osvojovaným tématům
tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci, která se týká rodiny, přátel a spolužáků, volnočasových aktivit a dalších témat, otázky při neporozumění |
Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení
Multikulturní výchova - Kulturní diference |
Matematika a její aplikace |
Dělíš se zbytkem. Sčítáš a odčítáš do milionu. Násobíš dvojciferným a trojciferným číslem. Dělíš jednociferným číslem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.) |
násobení jednociferného a dvojciferného čísla, dělení čísla dvojciferného jednociferným, dělení se zbytkem - PROCVIČOVÁNÍ UČIVA 4. ROČNÍKU
zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě |
|
Člověk a jeho svět |
Vysvětlíš souvislost pohybů Země se střídáním dne, noci a ročních období. (vysvětlí na základě elementárních poznatků o Zemi jako součásti Vesmíru souvislost s rozdělením času a střídáním ročních období)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Uvede možná rizika v souvislosti s propojenými zařízeními. (uvede možná rizika v souvislosti s propojenými zařízeními)
Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru) základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
Navrhneš způsoby konkrétní pomoci. (Na základě empatického vnímání přemýšlí nad konkrétní pomocí.)
Dokáže rozlišit nabídky k aktivitě a na nevhodné reaguje asertivně. |
pohyby Země, střídání dne, noci, ročních období
bitva na Bílé hoře, stavovské povstání, baroko
druhy licencí aplikací, bezpečnost na internetu
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
empatie a pomoc
asertivita |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) |
Kultura ducha a těla |
Dodržuješ zásady hygieny a bezpečnosti práce. (dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce)
Vytváříš prostorové objekty. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v objemovém vyjádření modelování a skulpturální postup)
Zvládáš techniku speciálních cvičení. (zvládá základní techniku speciálních cvičení, koriguje techniku cvičení podle pokynů učitele)
Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) |
zásady hygieny a bezpečnosti při prováděných činnostech
objemové výtvarné vyjádření – plastika a skulptura
význam speciálních cvičení
základní technika speciálních cvičení
gymnastická průprava |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu. |
Informační a komunikační technologie |
Pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru. |
Základní ovládání programu, práce se souborem, psaní a mazání textu. |
|
Volitelné předměty |
British School just like Hogwarts
britský a český vzdělávací systém
Blue Beetle, čtení a práce s textem o novém filmu - tvorba křížovky na novou slovní zásobu. |
tvorba otázek na základě přečteného textu
čtení a práce s textem |
|