Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
slovní druhy (určení; ohebné, neohebné); skloňování podstatných a přídavných jmen pravopisná cvičení vyprávění
próza, poezie |
|
Anglický jazyk |
rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose. Znázorní desetinná čísla na číselné ose. Provádí početní operace v oboru celých čísel. Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
záporná čísla, znázornění čísel na číselné ose, porovnávání záporných čísel; opakování desetinných čísel - příprava na převody jednotek; porovnávání desetinných čísel; početní operace s celými čísly; pravidla přednosti početních úkonů; zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles; měření délky, hmotnosti, času, objemu. |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. |
Vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku.
Přírodní oblasti, podnebné oblasti.
Orientace na mapě světa. |
Doba kamenná.
Světadíly a oceány světa. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
linie, tvary, textury, objemy |
|
Informační a komunikační technologie |
Komunikuje prostřednictvím prostředků ICT. |
• e-mail • Učebna Google • sdílení dokumentů - práva • hlasová a video komunikace • Dokumenty a Prezentace Google |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
pohybové hry
netradiční pohybové hry
zásady bezpečného chování na sportovních akcích ve škole i mimo školu
zásady bezpečného používání sportovních potřeb, nářadí a náčiní |
|
Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím;
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pravidla pro dílu – opakování pravidel bezpečného chování a bezpečnosti práce při praktických činnostech v SP.
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky. |
|
Člověk a příroda |
Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy.
Zhodnotí důsledky pohybů Země na život lidí a organismů.
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. |
vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy
základní pohyby Země
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) |
|