Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Rozlišuje základní literární druhy. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky.
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
vyprávění (práce s osnovou, návodné otázky) - tvorba textu dle vybraného tématu
próza a poezie, verš, rým, sloka
hodnocení záznamu o přečtené knize
klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa
přídavná jména - množné číslo
duálové tvary |
pravopisný test - 10. října |
Anglický jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru celých čísel,
znázorní desetinná čísla na číselné ose,
změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. |
početní operace s celými čísly
pravidla přednosti početních úkonů
opakování desetinných čísel - příprava na převody jednotek
porovnávání desetinných čísel
zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles
měření délky, hmotnosti, času, objemu |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu.
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost.
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
• vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku
• neolitická revoluce
• formy vlastnictví
• přírodní oblasti, podnebné oblasti
• orientace na mapě světa
• jednotlivé světadíly |
Doba kamenná, bronzová, železná.
Neolitická revoluce.
Afrika - povrch a vodstvo.
Test (dělení dějin, časová osa, PVH, světadíly, oceány a podnebné pásy). |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
objemy, kontrast (práce na výzdobě halloweenské párty)
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Ukládá a spravuje svá data ve vhodném formátu s ohledem na jejich další zpracování a přenos. |
• druhy počítačových souborů
• způsoby ukládání dat
• komprimace
• správa souborů, systém složek |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
zásady bezpečného používání sportovních potřeb, nářadí a náčiní
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované
Osobnostní a sociální výchova -sociální rozvoj - kooperace, kompetice |
|
Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím;
Práce s jednoduchým náčrtem výrobku. |
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky.
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku. |
|
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. |
|