Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
- mluvnické kategorie podstatných jmen
- dostupnost umělecké literatury v elektronické podobě
- pravopis velkých písmen
- recitace - tempo, melodičnost, hlasitost projevu, mimika, gesta a jejich účinek |
|
Anglický jazyk |
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce |
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět
práce s textovým dokumentem |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků |
Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci
zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
repaso
zvratná slovesa
časové údaje
otázky na Denní režim |
opakování sloves, časování zvratných sloves, slovní zásoba - jídlo, oblečení, Denní režim. Tvorba komiksu
Barcelona PT: Multikulturní výchova |
Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Gramatika:
Předložky se 3. a 4. pádem.
Témata:
Ferien und Reisen
Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung.
Test - shrnutí gramatiky 7. ročníku. |
Matematicko fyzikální základ |
vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem
(DK - Geogebra)
užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu |
• pravoúhlá soustava souřadnic a lineární funkce - Geogebra
• druhá mocnina a odmocnina - číselné výrazy s nimi, přednosti matematických operací |
|
Člověk a společnost |
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích. |
Hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století.
Modelové komunikační situace.
Příklady vývoje názoru na význam zeměpisné polohy státu, hlediska politiky v celosvětových, globálních souvislostech a vztazích. |
Vznik USA. Emancipace národů, západní a východní Evropa.
Povrch, vodstvo a obyvatelstvo Severní Ameriky.
Skupinové scénky k tématu Komunikace v různých situacích. |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Zorganizuje samostatně i v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním zdravím. |
Atletika, kondiční cvičení (příprava na Londýnské schody).
Míčové hry.
Doplňkové sporty.
Pojem osobnost. Zdraví jako lidská hodnota.
Příprava startovních listin na celoškolní akci Londýnské schody. |
Organizace celoškolní akce Londýnské schody. |
Člověk a svět práce |
Na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního placení. |
způsoby placení, nakládání s penězi |
tvorba lapbooků |
Člověk a příroda |
Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití.
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. |
destilovaná, pitná a odpadní voda, výroba pitné vody, čistota vody.
názvy a značky chemických prvků. |
|