Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 23.10.2023 do 10.11.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu) Napíšeš omluvenku, zprávu, oznámení, vzkaz a inzerát. (Píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry.) Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Položíš vhodnou otázku. (zvládá položit vhodnou otázku) shoda přísudku s podmětem - rod střední a ženský omluvenka, oznámení, inzerát základní typografická pravidla práce s odstavci nadpisy, velikost písma zážitkové čtení vhodné formulování otázky Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Anglický jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou sdělovány pomalu a pečlivou výslovností. tvorba otázek a odpovědí v jednoduché konverzaci, která se týká rodiny, přátel a spolužáků, volnočasových aktivit a dalších témat, otázky při neporozumění porozumění smyslu jednoduchých vět vztahujících se k osvojovaným tématům v projevu, který je pronášen pomalu a zřetelně Multikulturní výchova Kulturní diference Mediální výchova Vnímání autora mediálních sdělení
Matematika a její aplikace Sestrojíš rovnoběžky. (sestrojí rovnoběžky) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Dělíš dvojciferným dělitelem (provádíš písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Rovnoběžky a jejich sestrojení. Slovní úlohy řešené více početními operacemi. Rozvinutý zápis čísel v desítkové soustavě. Dělení dvojciferným dělitelem.
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik) Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Využíváš digitální technologie pro procvičování získaných znalostí. (využívá digitální technologie pro procvičování získaných znalostí) Dokážeš přiměřeně zhodnotit své výsledky. (utváří své pozitivní sebehodnocení) časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (16. - 18. století) - Marie Terezie způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku státní svátky a významné dny - 28. října základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce s mapou ČR, Evropy a světa umimeto.org a jiné aplikace sebehodnocení Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Kultura ducha a těla V hudbě rozpoznáš rytmus a pohyb melodie. (rozpozná v proudu znějící hudby některé z určitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové i zřetelné harmonické změny) Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Upozorní samostatně na činnost (prostředí), které jsou v rozporu s jeho oslabením. Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti) Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka) Vytváříš prostorové objekty. (užívá a kombinuje prvky výtvarného vyjádření ve vztahu k celku: v objemovém vyjádření modelování a skulpturální postup) výrazové hudební prostředky (rytmus, melodie a její pohyb - vzestupná a sestupná) gymnastická průprava (akrobacie s využitím trampolíny, kotoul vpřed, kotoul letmo) cvičení na hudbu znalost svého aktuálního zdravotního stavu kontraindikační cviky význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu) pozorování pohybových činností spolužáků objemové výtvarné vyjádření – plastika a skulptura Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj vlastního výtvarného projevu.