Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
velká písmena
literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza. Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) |
14. a 28. listopadu - pravopisný test (koncovky podstatných a přídavných jmen; duálové tvary; předpony s/z; mě/mně, n/nn, koncovky přísudků; vyjmenovaná slova a příbuzná atd.) |
Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
zeptá se na základní informace. |
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Matematicko fyzikální základ |
charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary.
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
"úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky"
tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule
převody jednotek (včetně času) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti.
Typy a formy států. |
Úvod do starověku - předpoklady pro vznik států, vznik písma, Mezopotámie.
Asie - obyvatelstvo, náboženství, jazyky, kultura, města.
Typy a formy států dnes.
Sebehodnocení+ zpětná vazba - čtvrtletní hodnocení. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
objemy, kontrast, světlostní a barevné kvality
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat.
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku.
Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; |
|
Člověk a příroda |
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů.
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci)
základní geografické, topografické a kartografické pojmy |
|