Český jazyk a literatura |
V písemném projevu používá správné tvary slov.
Spisovně vyslovuje běžně užívaní cizí slova.
Jednoduše popisuje literární dílo a interpretuje jeho smysl.
Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. |
- výslovnost, psaní a skloňování přejatých slov
- vypravěč, ich-forma, er-forma; typy promluv (přímá a nepřímá řeč)
- klíčová slova, výtah |
|
Anglický jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět
zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům |
blízká budoucnost - ir + infinitiv
opakování předložek a slovesa estar
sloveso hay |
trénink daného jevu, práce s učebnicí, opakovací test
orientace v prostoru |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Gramatika:
Vazba ich möchte + infinitiv.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Téma: Mein Tagesprogramm - rozšiřování slovní zásoby, rozhovory ve dvojicích, psaní textu, práce s poslechovým cvičením.
Sebehodnocení + zpětná vazba. |
Člověk a společnost |
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy
kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi
PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
Rusko, Velká Británie a české země v první polovině 19. století.
Britské kolonie - práce s historickou a aktuální mapou, https://geacron.com/home-en/.
Scénky k pojmům respekt, tolerance.
Kanada - prezentace země žákyní 8.B ve všech třídách.
Po stopách 17. listopadu - historická vycházka s úkoly pojícími se k 17. listopadu.
Sebehodnocení + čtvrtletní hodnocení + zpětná vazba. |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
používá opakování, větvení programu a proměnné. |
"• připojení sluchátek, tvorba hudby
• orientace a pohyb Micro:bitu v prostoru
" |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. |
Individuální rozcvičení, strečink, kompenzace.
Míčové průpravy.
Basketbal, volejbal.
Doplňkové sporty.
Zdraví, Maslowova pyramida potřeb. |
Pravidla osvojovaných pohybových činností.
Komunikace v TV. |
Člověk a svět práce |
Orientuje se v pracovních činnostech vybraných profesí. |
problematika trhu práce, druhy prací |
|
Člověk a příroda |
Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost.
Určí společné a rozdílné vlastnosti látek.
Rozlišuje směsi a chemické látky. |
vnější procesy v přírodní sféře
vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost
vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování."
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost." |
|