Český jazyk a literatura |
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Napíšeš adresu, blahopřání, pozvánku a dopis. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry)
Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma) tvořivé činnosti s literárním textem Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) |
shoda přísudku s podmětem
přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací)
adresa, blahopřání, pozvánka, dopis
tvořivé činnosti s literárním textem
základní typografická pravidla
práce s odstavci
nadpisy, velikost písma |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Napíše krátký text s použitím jednoduchých vět a slovních spojení o sobě, rodině, činnostech a událostech z oblasti zájmů a každodenního života.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Slova, slovní spojení, krátké věty, s jejichž použitím sestaví pozdrav, dotaz či vzkaz, ve kterém sdělí konkrétní informace nebo se na ně zeptá (např. jak se má, co dělá, vlastní a umí, zda souhlasí či nesouhlasí) za použití základních zdvořilostních obratů (pozdrav, oslovení, poděkování, rozloučení)
Slovní zásoba a jazykové prostředky, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Multikulturní výchova - Lidské vztahy
Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení |
Matematika a její aplikace |
Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádíš písemné početní operace v oboru přirozených čísel)
Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluješ přirozená čísla, provádíš odhady a kontroluješ výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
dělení dvojciferným dělitelem
zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|
Člověk a jeho svět |
Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby)
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. (komunikuje prostřednictvím digitálních technologií)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Porovná způsob života a přírodu v naší vlasti i v jiných zemích. |
pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav
Google Classroom jako nástroj odevzdávání úkolů. Odkaz na meet. Gmail obrázky, přílohy, odkazy, posílání velkých souborů. Google Meet - vytvoření vlastního Meetu, sdílení obrazovky
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin - průmyslová revoluce, vynálezy, rok 1848
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou ČR, Evropy a světa
způsoby života v ČR a Evropě
rozdíly v přírodních podmínkách zemí Evropy |
DK - ovládá běžně používaná digitální zařízení, aplikace a služby
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – rodinné příběhy, zážitky a zkušenosti z Evropy a světa. |
Kultura ducha a těla |
Při poslechu si všímáš změn v dynamice a tempu. (rozpozná v proudu znějící hudby některé z určitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové i zřetelné harmonické změny)
Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní)
Cvičíš podle povelů. (cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení)
Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy) |
výrazové hudební prostředky (dynamika, takt, tempo) a jejich změny
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické)
cvičení, popisy, povely
hra minibasketbalu
výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení
tvoření na vánoční trhy |
|