Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 27.11.2023 do 08.12.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. přídavná jména - koncovky; druhy a mluvnické kategorie velká písmena literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza. Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) 5. 12. - zápis o knize č. 3
Anglický jazyk vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. reaguje na jednoduché písemné sdělení. vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami; popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Matematicko fyzikální základ charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary. určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. provádí početní operace v oboru racionálních čísel. zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. úsečka, přímka, polopřímka kruh, kružnice, mezikruží, n - úhelníky tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule početní operace s desetinnými čísly převody jednotek (včetně času)
Člověk a společnost Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Typy a formy států. Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. Babylonie, Fénicie, Starověká Palestina a Egypt. Dokončení vlastního návrhu civilizace dle reálného prostředí. Asie - obyvatelstvo, náboženství, kultura.
Estetická výchova zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. zpěv a reprodukce zpěvu s jednoduchým hudebním doprovodem; hlasová hygiena objemy, světlostní a barevné kvality
Informační a komunikační technologie Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. • analýza informací v tabulkách • datové sady • otevřená data • přenos informací, standardizované kódy • znakové sady • šifry • identifikace barev, barevný model
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. basketbalová průprava volejbalová průprava průpravná cvičení v přehazované
Člověk a svět práce Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku. Výroba výrobku ze dřeva a použití dalších materiálů – výrobek dle vlastního návrhu.
Člověk a příroda Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. základní geografické, topografické a kartografické pojmy výběr geografických informací a jejich zdrojů