Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
přídavná jména - koncovky; druhy a mluvnické kategorie
velká písmena
literární druh a žánr, literární druhy (lyrika, epika, drama), poezie a próza. Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) |
5. 12. - zápis o knize č. 3 |
Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života.
reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami; popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
charakterizuje a třídí a znázorní základní rovinné útvary.
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
úsečka, přímka, polopřímka
kruh, kružnice, mezikruží,
n - úhelníky
tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule
početní operace s desetinnými čísly
převody jednotek (včetně času) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Typy a formy států.
Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. |
Babylonie, Fénicie, Starověká Palestina a Egypt.
Dokončení vlastního návrhu civilizace dle reálného prostředí.
Asie - obyvatelstvo, náboženství, kultura. |
Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb.
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
zpěv a reprodukce zpěvu s jednoduchým hudebním doprovodem; hlasová hygiena
objemy, světlostní a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat.
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů;
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku. |
Výroba výrobku ze dřeva a použití dalších materiálů – výrobek dle vlastního návrhu. |
Člověk a příroda |
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii.
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy
výběr geografických informací a jejich zdrojů |
|