Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. |
popis statický a dynamický
česká literární meziválečná avantgarda
složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce |
líčení - metafora, personifikace aj. , vlastní psaní |
Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a zdravotních problémech. |
Popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu.
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 3 A, 3 B |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace |
téma La ropa - popis postavy a oblečení
nakupování v obchodě s oděvy
slovesa contar, valer, qusiera |
estar + gerundium, co mám na sobě, konverzace na výše uvedené, opakování číslovek (cena a materiál oblečení) |
Německý jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět
- Spojky WEIL, DASS.
- Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige, Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum |
Matematicko fyzikální základ |
Rozliší stejnosměrný proud od střídavého.
Změří elektrický proud a napětí.
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. |
střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem
měření elektrického napětí a proudu
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi |
|
Člověk a společnost |
charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět.
na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
- antisemitismus a rasismus
rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech.
Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech.
Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. |
totalitní systémy, nacismus
pojmy antisemitismus, rasismus, nacionalismus
totalitní státy meziválečného období
vývoj ve 20.-40. let
Balkánský poloostrov |
práce s film. ukázkami a texty, Vénnův diagram, antisemitismus a rasismus
opakovací test v týdnu od 4.12.
prezentace zaměřený na společenský a kulturní vývoj |
Estetická výchova |
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku.
Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
poslech a reflexe poslechu hudby
moderní umělecké směry |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
Informační systémy |
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže.
Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové,
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika |
|
Člověk a svět práce |
"objasní význam právní
úpravy důležitých vztahů
- vlastnictví, pracovní
poměr, manželství."
"uvede příklady některých
smluv upravujících
občanskoprávní vztahy –
osobní přeprava; koupě,
oprava či pronájem věci." |
"právní úprava, nástin
historie práva"
"občanskoprávní vztahy
kolem nás" |
|
Člověk a příroda |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy.
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová - opakování a test
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl |
|