Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 9. ročník od 27.11.2023 do 08.12.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Identifikuje prvky nářeční a nadnářeční zejména v uměleckých textech a chápe potřebu jejich užití. popis statický a dynamický česká literární meziválečná avantgarda složky národního jazyka a jejich užití v umělecké literatuře, obecné výklady o jazyce líčení - metafora, personifikace aj. , vlastní psaní
Anglický jazyk Vypráví jednoduchý příběh či událost. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a zdravotních problémech. Popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu. Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou). Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Project 4, lekce 3 A, 3 B
Španělský jazyk rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace téma La ropa - popis postavy a oblečení nakupování v obchodě s oděvy slovesa contar, valer, qusiera estar + gerundium, co mám na sobě, konverzace na výše uvedené, opakování číslovek (cena a materiál oblečení)
Německý jazyk sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. • informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích • popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech – Objevujeme Evropu a svět - Spojky WEIL, DASS. - Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige, Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum
Matematicko fyzikální základ Rozliší stejnosměrný proud od střídavého. Změří elektrický proud a napětí. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. střídavý elektrický proud, rozdíly mezi střídavým a stejnosměrným proudem měření elektrického napětí a proudu konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi
Člověk a společnost charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv. - antisemitismus a rasismus rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa politických problémů v konkrétních světových regionech. Ukáže na mapách jednotlivých světadílů místa hlavních aktuálních politických změn v celosvětových souvislostech. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. totalitní systémy, nacismus pojmy antisemitismus, rasismus, nacionalismus totalitní státy meziválečného období vývoj ve 20.-40. let Balkánský poloostrov práce s film. ukázkami a texty, Vénnův diagram, antisemitismus a rasismus opakovací test v týdnu od 4.12. prezentace zaměřený na společenský a kulturní vývoj
Estetická výchova Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. Dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. poslech a reflexe poslechu hudby moderní umělecké směry
Informační a komunikační technologie Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi. Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. Školní informační systém Uživatelé, činnosti, práva Bezpečnost dat Formáty dat Styly v textovém editoru Informační systémy
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika
Člověk a svět práce "objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství." "uvede příklady některých smluv upravujících občanskoprávní vztahy – osobní přeprava; koupě, oprava či pronájem věci." "právní úprava, nástin historie práva" "občanskoprávní vztahy kolem nás"
Člověk a příroda Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - oběhová - opakování a test přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl