Český jazyk a literatura |
V písemném projevu používá správné tvary slov.
Spisovně vyslovuje běžně užívaní cizí slova.
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu.
Využívá základy studijního čtení - vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu. |
- výslovnost, psaní a skloňování vlastních slov přejatých
- typy promluv (přímá a nepřímá řeč) - pravidla pro zápis přímé řeči; interpunkce, velká písmena
- výtah, výpisky, klíčová slova, tvorba prezentace |
|
Anglický jazyk |
rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat
zeptá se na základní informace |
porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text)
zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
sloveso HAY, popis místa, užití předložek
slovní zásoba - Mi casa, mi apartamento |
slovní zásoba
poslechová cvičení
test na slovíčka v týdnu od 4.12.
tvoří věty týkající se popisu prostoru
tvorba pomocného PL |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek |
Práce s textem, poslechem.
Vazba ich möchte + infinitiv.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata: Mein Tagesprogramm, Advent und Weihnachtszeit (zvyky a tradice v německy mluvících zemích) |
Matematicko fyzikální základ |
určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa
analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
Práce, energie
Konstrukce trojúhelníků pomocí výšek, těžnic
Opakování pojmů trojúhelníků, čtyřúhelníku
Obsah trojúhelníku |
|
Člověk a společnost |
Porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti s národními hnutími vybraných evropských národů.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
Utváření novodobého českého národa v evropských souvislostech.
(PT: Etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.)
Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy.
Historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi.
(PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.) |
České země a habsburská monarchie v první polovině 19. století (František I., metternichovský absolutismus, Ferdinand I., národní obrození).
30.11. Test - Francie, VB a Rusko na přelomu 18. a 19. století. |
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
sledování změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Práce s tužkou - zátiší. Příprava a realizace výrobků na vánoční trh. |
Informační a komunikační technologie |
nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku. |
"• řazení dat v tabulce
• filtrování dat v tabulce
" |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Spolurozhoduje jednoduché hry a soutěže.
Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví.
Podílí se na programech zdraví v rámci školy a obce. |
Míčové hry - volejbal, basketbal, florbal.
Kondiční cvičení.
Doplňkové sporty.
Maslowova pyramida potřeb.
Úvod do tématu výživy. |
|
Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje směsi a chemické látky.
Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. |
stejnorodé a různorodé směsi, faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky, nasycené a nenasycené směsi
oddělování složek směsí
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce. " |
8.12. Laboratorní práce - Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. |