Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 11.12.2023 do 21.12.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozpoznáš manipulaci v reklamě. (rozpoznává manipulativní komunikaci v reklamě) Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu) Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) tvorba reklamy přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací) shoda přísudku s podmětem orientace v textu klíčová slova v textu výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu zážitkové čtení Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Anglický jazyk Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Objevujeme Evropu a svět Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Objevujeme Evropu a svět
Matematika a její aplikace Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Dělíš dvojciferným dělitelem. (provádí písemné početní operace v oboru přirozených čísel) Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.) Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi dělení dvojciferným dělitelem zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku druhy trojúhelníků a trojúhelníková nerovnost Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik) Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (19. století - národní obrození, rok 1848) způsob života a hmotná kultura ve středověku, novověku státní svátky a významné dny - Vánoce a advent mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce s mapou ČR, Evropy a světa pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Kultura ducha a těla Orientuje se v základním vybavení kuchyně. Připravíš jednoduchý pokrm. (připraví samostatně jednoduchý pokrm) Dodržuje pořádek a čistotu pracovních ploch. Dodržuje pravidla správného stolování a společenského chování. Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy) Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní) základní vybavení kuchyně příprava jednoduchého pokrmu důvody a způsoby udržování čistoty pracovních ploch při přípravě pokrmů základní pravidla stolování a společenského chování v praxi hra minibasketbalu doplňkové sporty výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality - rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem.