Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 11.12.2023 do 21.12.2023

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Tvoří vlastní text epos - práce s textem: Epos o Gilgamešovi Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora) Vypravování: Zaznamenej svoji nejstarší vzpomínku. 12.12. - test: přídavná jména (mluvnické kategorie, druhy, koncovky, stupňování atd.) 14.12. - test: velká písmena
Anglický jazyk vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům • vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Matematicko fyzikální základ provádí početní operace v oboru racionálních čísel. odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. početní operace s desetinnými čísly obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule převody jednotek (včetně času)
Člověk a společnost Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Typy a formy států. Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. Fénicie, Starověká Palestina, Indie a Čína. Asie - obyvatelstvo, náboženství, kultura.
Estetická výchova Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. Reflexe hudebního poslechu Světlo a stín - kresba
Informační a komunikační technologie Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat. Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. • analýza informací v tabulkách • datové sady • otevřená data • přenos informací, standardizované kódy • znakové sady • šifry • identifikace barev, barevný model
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. basketbalová průprava volejbalová průprava průpravná cvičení v přehazované
Člověk a svět práce Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku. Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů. Pokračování ve výrobě výrobku ze dřeva (z hranolu) a použití dalších materiálů (plech, hřebíky, vruty) – výrobek dle vlastního návrhu.
Člověk a příroda Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. základní geografické, topografické a kartografické pojmy výběr geografických informací a jejich zdrojů Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu.