Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Tvoří vlastní text |
epos - práce s textem: Epos o Gilgamešovi
Literární terminologie (rým, verš, sloka, personifikace, metafora)
Vypravování: Zaznamenej svoji nejstarší vzpomínku. |
12.12. - test: přídavná jména (mluvnické kategorie, druhy, koncovky, stupňování atd.)
14.12. - test: velká písmena |
Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
• popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
početní operace s desetinnými čísly
obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary
tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule
převody jednotek (včetně času) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Typy a formy států.
Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. |
Fénicie, Starověká Palestina, Indie a Čína.
Asie - obyvatelstvo, náboženství, kultura. |
Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
Reflexe hudebního poslechu
Světlo a stín - kresba |
|
Informační a komunikační technologie |
Získá z dat informace, interpretuje data, odhaluje chyby v cizích interpretacích dat.
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• analýza informací v tabulkách
• datové sady
• otevřená data
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu nového výrobku.
Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů. |
Pokračování ve výrobě výrobku ze dřeva (z hranolu) a použití dalších materiálů (plech, hřebíky, vruty) – výrobek dle vlastního návrhu. |
Člověk a příroda |
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu.
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
základní geografické, topografické a kartografické pojmy
výběr geografických informací a jejich zdrojů
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
|