Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět. Psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
• doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. Slovní zásoba: Vánoce |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí
• vykonávání jednoduchých činností
• představování sebe a členů rodiny
• sdělení informací, popis skutečností |
Procvičování časování pravidelných sloves, tvorby otázek a záporu v německé větě.
Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten.
15.12. Test (slovosled ve větách + Meine Hobbys) |
Matematicko fyzikální základ |
Určí v konkrétní jednoduché situaci výslednici sil působící na těleso
Načrtne a sestrojí rovinné útvary |
Těžiště, Zákon akce a reakce, moment síly
Konstrukce čtyřúhelníků |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky období románského, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede příklady významných kulturních památek z tohoto období.
Porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
- Poslední Přemyslovci, Lucemburkové se zaměřením na stavební činnost Karla IV.
- čtení z mapy, práce s textem |
Tvorba prezentací na vybraný evropský stát |
Estetická výchova |
Realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. |
hudební styly a žánry období 20. století |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury.
Koledy, Vánoční písně. |
Informační a komunikační technologie |
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně.
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy"
• cykly, podmíněné cykly
• proměnné (7. ročník) |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
přehazovaná, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Dodržuje zásady hospodárnosti. Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení.
Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. |
půjčky, exekuce |
|
Člověk a příroda |
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní funkci základních organel. |
struktura rostlinné, živočišné, bakteriální buňky, vyhledání společných a odlišných znaků |
|