Český jazyk a literatura |
Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu)
Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií)
Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu)
Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) |
shoda přísudku s podmětem
základní typografická pravidla, práce s odstavci, nadpisy, velikost písma
přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací)
zážitkové čtení
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem (posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) |
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy. |
Anglický jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů.
Rozumí jednoduchým krátkým textům z běžného života, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
Sestavování jednoduchých rozhovorů se spolužáky na zadané téma.
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení (předměty, osoby, zvířata, činnosti, číselné či časové údaje) v krátkém textu s tématem z běžného života. |
Osobnostní a sociální výchova, Poznávání lidí
Mediální výchova, Kritické čtení a vnímání mediálních sdělení |
Matematika a její aplikace |
Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.)
Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel)
Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) |
zaokrouhlování na miliony, tisíce, sta a desítky
zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku
rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku, rýsování pomocí kružnic
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi
principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení
pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení)
význam a užití závorek
výhody sdružování čísel při sčítání několika sčítanců bez závorek |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium |
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru)
Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby)
Ověříš správnost navrženého postupu či programu, najdeš a opravíš v něm případnou chybu. (ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu)
Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. (v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy)
Navrhneš způsoby konkrétní pomoci. (Na základě empatického vnímání přemýšlí nad konkrétní pomocí.) |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (19. a 20. století)
základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem
pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav
práce s chybou, ladění programu
opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů
mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách
práce s mapou Evropy a světa
třídění organismů do skupin dle klimatu a prostředí - podnebné pásy
empatie a pomoc |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky)
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů. |
Kultura ducha a těla |
Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy)
Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní) |
gymnastická průprava
(akrobacie s využitím trampolíny, kotoul vpřed, kotoul letmo)
cvičení na hudbu
hra minibasketbalu
význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu)
doplňkové sporty
výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení
hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy.
Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality - rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem. |