Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
literární druhy/formy a vybrané žánry (pohádka, epos, lidová slovesnost
Literární terminologie (rým, verš, sloka)
mýtus - obecná charakteristika; |
test - 11. ledna |
Anglický jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři
komunikuje prostřednictvím digitálních technologií |
zápis informací, slovních spojení nebo jednoduchých vět, které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, předmětů nebo činností, které běžně vykonává
Diktování jako alternativa psaní na klávesnici |
Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
násobení a dělení desetinných čísel
obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary
"základní elektrické schematické značky
podmínky pro funkci elektrického obvodu
základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka, dioda (pouze LED dioda jako zdroj světla), rezistor" |
|
Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině.
Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů
prostorové složky krajiny
krajinná sféra (funkce a typy krajiny) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví.
Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa.
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Formy vlastnictví.
Funkce lidského sídla.
Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. |
Starověká Indie, Čína a Palestina - vznik, významné památky, události, osobnosti.
Vlastnictví - hmotné a nehmotné.
Asie - obyvatelstvo, kultura, hospodářství - pokračování. |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
reflexe poslechu, hudební styly a žánry |
|
Informační a komunikační technologie |
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
Vlastnosti technických materiálů; spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů;
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. |
Dokončení výroby výrobku ze dřeva a použití dalších materiálů – výrobek dle vlastního návrhu.
Započetí výkladu ohledně poskytování první pomoci. |