Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 22.01.2024 do 01.02.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Správně píšeš i/y v příčestí minulém. (zvládá základní příklady syntaktického pravopisu) Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) Rozlišíš druhy přídavných jmen a správně je píšeš. (určuje slovní druhy plnovýznamových slov a využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas) shoda přísudku s podmětem základní typografická pravidla, práce s odstavci, nadpisy, velikost písma přídavná jména (měkká, tvrdá a přivlastňovací) zážitkové čtení uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků tiché čtení s porozuměním práce s textem (posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...) Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Anglický jazyk Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně, a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. Kahoot - Tvorba vlastního Kahootu. Slovní zásoba a jazykové prostředky, které se vztahují k osvojovaným tématům. Mediální výchova - Tvorba mediálního sdělení. Mediální výchova - Vnímání autora mediálních sdělení.
Matematika a její aplikace Zaokrouhluješ na miliony, statisíce a desetitisíce. (zaokrouhluje přirozená čísla, provádí odhady a kontroluje výsledky početních operací v oboru přirozených čísel.) Narýsuješ rovnostranný a rovnoramenný trojúhelník. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce.) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) Počítáš se závorkami. Provádíš výpočty ve správném pořadí. (využívá při pamětném i písemném počítání komutativnost a asociativnost sčítání) zaokrouhlování pro odhady a kontrolu výsledku rýsování rovnostranného a rovnoramenného trojúhelníku, rýsování pomocí kružnic slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi principy asociativnosti a komutativnosti sčítání a násobení pravidla pro pořadí operací v oboru přirozených čísel (sčítání, odčítání, násobení, dělení) význam a užití závorek výhody sdružování čísel při sčítání několika sčítanců bez závorek Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - dovednosti pro učení a studium
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Pracuješ s textem a obrázkem v textovém editoru. (pracuje s textem a obrázkem v textovém editoru) Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) Ověříš správnost navrženého postupu či programu, najdeš a opravíš v něm případnou chybu. (ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu) Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. (v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Třídíš organismy do skupin. (porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu i jednoduché klíče a atlasy) Navrhneš způsoby konkrétní pomoci. (Na základě empatického vnímání přemýšlí nad konkrétní pomocí.) časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (začátek 20. století) základní ovládání programu, práce se souborem, otevření, zavření, uložení a tisk dokumentu, psaní a mazání textu, formát písma, odstavce, vkládání a základní, kopírování textu a obrázků, úprava obrázků, kopírování mezi internetem a textovým editorem pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav práce s chybou, ladění programu opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů mapové značky, čtení z mapy, použití barev na mapách práce s mapou Evropy a světa třídění organismů do skupin dle klimatu a prostředí - podnebné pásy empatie a pomoc Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - tvůrčí využívání ICT Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství Environmentální výchova - základní podmínky života -ochrana biologických druhů.
Kultura ducha a těla Zvládáš základní gymnastické cviky. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Hraješ minibasketbal. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Aktivně se účastníš společných pohybových činností. (podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti) Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Do výtvarného tvoření promítáš své životní zkušenosti. (při tvorbě výtvarných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy) Hraješ na rytmické nástroje. (na základě svých hudebních schopností a dovedností využívá jednoduché popřípadě složitější nástroje k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní) gymnastická průprava (akrobacie s využitím trampolíny, kotoul vpřed, kotoul letmo) cvičení na hudbu hra minibasketbalu význam pohybu pro zdraví (pohybový režim, délka a intenzita pohybu) doplňkové sporty výtvarné vyjádření jako nositel obsahu, významu a sdělení hra na jednoduché hudební nástroje (melodické či rytmické) Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. Mediální výchova, interpretace vztahu mediálního sdělení a reality - rozdíl mezi faktickým a fiktivním obsahem.