Český jazyk a literatura |
Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
opakování velkých písmen
typy přísudků (jednoduchý, složený; slovesný
jmenný); druhy podmětů
mýty starověkých říší a starověké texty (Indie, Čína, Egypt) - práce s textem
výběr vhodných jazykových prostředků pro charakteristiku; produkce projevů mluvených i psaných
vertikální a horizontální struktura textu |
test 25. ledna |
Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům
Diktování jako alternativa psaní na klávesnici |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
Matematicko fyzikální základ |
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů.
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
|
Svět přírody |
Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině.
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary zemského povrchu. |
prostorové složky krajiny
výběr geografických informací a jejich zdrojů
tvary zemského povrchu |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
společné znaky nejstarších starověkých civilizací
Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla.
Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. |
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Typy a formy států.
Funkce lidského sídla.
Sídla a sídelní systémy. |
Starověká Čína - opakování, procvičování a testík.
Starověký Egypt.
Obyvatelstvo a státy Asie - pokračování. |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
zpěv s hud. doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"basketbalová průprava
volejbalová průprava
průpravná cvičení v přehazované" |
|
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. |
|