Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 12.02.2024 do 23.02.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. opakování velkých písmen typy přísudků (jednoduchý, složený; slovesný jmenný); druhy podmětů; přívlastek; mýty starověkých říší a starověké texty (Čína, Egypt) - práce s textem výběr vhodných jazykových prostředků pro charakteristiku; produkce projevů mluvených i psaných vertikální a horizontální struktura textu zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru; vypravování, popis antický mýtus (báje), epos, řecké drama zápis o přečtené knize 15. února
Anglický jazyk Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Zeptá se na základní informace. Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text), odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí. Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích.
Matematicko fyzikální základ provádí početní operace v oboru racionálních čísel. určuje a charakterizuje základní prostorové útvary. řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. početní operace s desetinnými čísly - dělení tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule znaky dělitelnosti prvočíslo rozklad na součin prvočísel nejmenší společný násobek (NSN) největší společný dělitel (NSD) základní elektrické schematické značky podmínky pro funkci elektrického obvodu základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka, dioda (pouze LED dioda jako zdroj světla), rezistor vodiče, izolanty
Svět přírody Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. výběr geografických informací a jejich zdrojů rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci)
Člověk a společnost Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Typy a formy států. Demokratické a nedemokratické vedení. Obyvatelstvo světa. Starověký Egypt. Asie - obyvatelstvo a kultura (pokračování).
Estetická výchova vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. kresba, stínování; výtvarný kontrast zpěv s hudebním doprovodem
Informační a komunikační technologie Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen. Rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení. • různá ztvárnění algoritmů • identifikace problému • objekty a komunikace mezi nimi • události, vstupy
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. gymnastika, moderní gymnastika estetická cvičení s hudbou
Člověk a svět práce Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu (dokončení) Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci. Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; K elektrickým obvodům - návaznost na MF " sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", hodnoceno v MF.