Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
opakování velkých písmen typy přísudků (jednoduchý, složený; slovesný jmenný); druhy podmětů; přívlastek; mýty starověkých říší a starověké texty (Čína, Egypt) - práce s textem výběr vhodných jazykových prostředků pro charakteristiku; produkce projevů mluvených i psaných vertikální a horizontální struktura textu
zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru; vypravování, popis
antický mýtus (báje), epos, řecké drama |
zápis o přečtené knize 15. února |
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Zeptá se na základní informace. |
Porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text), odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí.
Zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí početní operace v oboru racionálních čísel.
určuje a charakterizuje základní prostorové útvary.
řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel.
sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod.
rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. |
početní operace s desetinnými čísly - dělení
tělesa - krychle, kvádr, hranol, jehlan, kužel, koule
znaky dělitelnosti
prvočíslo
rozklad na součin prvočísel
nejmenší společný násobek (NSN)
největší společný dělitel (NSD)
základní elektrické schematické značky
podmínky pro funkci elektrického obvodu
základní elektrické součástky - zdroj, spínač, vodič, žárovka, dioda (pouze LED dioda jako zdroj světla), rezistor
vodiče, izolanty |
|
Svět přírody |
Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
výběr geografických informací a jejich zdrojů
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
|
Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky.
Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů.
Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací.
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné).
Typy a formy států.
Demokratické a nedemokratické vedení.
Obyvatelstvo světa. |
Starověký Egypt.
Asie - obyvatelstvo a kultura (pokračování). |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách. |
kresba, stínování; výtvarný kontrast
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
Rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení. |
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
gymnastika, moderní gymnastika estetická cvičení s hudbou |
|
Člověk a svět práce |
Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu (dokončení)
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
První pomoc při drobných poraněních. Přivolání první pomoci.
Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; |
K elektrickým obvodům - návaznost na MF " sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", hodnoceno v MF. |