Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře v období meziválečné avantgardy a za období fašistické okupace.
Se identifikuje s pozitivními prosociálními vzory.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě znalosti odpovídající literární terminologie. |
literární moderna, Karel Čapek
pozitivní vzory v literatuře
čtenářské dílny, reflexe divadelního představení a zhlédnutého filmu
rozvoj autorského stylu |
třídenní projektové aktivity zaměřené na dobu první republiky a především život a tvorbu Karla Čapka
autoři píšící o a žijící v době holokaustu - práce s ukázkami, zamyšlení nad díly, pokud o úvahu - zpracování v hodinách slohu |
Anglický jazyk |
Reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
Písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije.
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí.
Project 4, lekce 4 A |
Španělský jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Slovní zásoba La cita. Jak si domluvit schůzku, opakování času a předložek místa. Telefonický rozhovor. Četba textu, překlad, konverzační cvičení.
Skupina JA - nácvik divadelního představení na Festival divadel. |
Německý jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům.
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
"• rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
• porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek" |
Thema: Beim Arzt, Körperteile, Gesundheit, Krankheiten, Sport
Grammatik: Minulý čas sloves- perfektum, préteritum. |
Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic, resp. rovnic. |
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí)
slovní úlohy procvičování |
Probíhá systematické procvičování jednotlivých témat k jednotné přijímací zkoušce z matematiky. Čtvrteční hodiny lze využít ke konzultacím. |
Člověk a společnost |
rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu.
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. |
genocidy 20. století
Protektorát Čechy a Morava - odboj. Kdo je to hrdina? |
- genocida Arménů,Ujguři, Afrika 20. století, 90.léta v bývalé Jugoslávii- návaznost na téma holocaust (práce s databázemi incidentů, holocaust.cz aj.)
práce s PL, propojení s literaturou a občanskou výchovou
PL odevzdány k hodnocení + kontrola vedení poznámek
třídenní projekt - období první republiky ( život, umění, móda, stavby) |
Estetická výchova |
Vybírá, vytváří, pojmenovává a obměňuje prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
Orientuje se v rysech moderních uměleckých směrů.
Reflektuje výtvarné dílo. |
moderní umělecké směry, český kubismus a surrealismus; funkcionalistická architektura v Praze |
Projektové aktivity k období první republiky - návštěva výstavy českého moderního umění ve Veletržním paláci; prohlídka vybraných funkcional. staveb v Praze |
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika (cvičení na nářadí) |
|
Člověk a svět práce |
"uvede příklady některých
smluv upravujících
občanskoprávní vztahy –
osobní přeprava; koupě,
oprava či pronájem věci." |
"občanskoprávní vztahy
kolem nás" |
|
Člověk a příroda |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
v praxi významné halogenderiváty, alkoholy a fenoly |
|