Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 26.02.2024 do 08.03.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta) Vyjadřuješ své dojmy z četby a zaznamenáváš je. (vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je) Zpracuješ text různými uměleckými způsoby. (volně reprodukuje text podle svých schopností) Zpracuješ text pomocí digitálních technologií. (zpracuje textovou informaci pomocí digitálních technologií) Napíšeš popis osoby. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry) Správně píšeš přídavná jména a zájmena. vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce - Osvobozené divadlo, Voskovec, Werich, hymna ČSR zážitkové čtení volná reprodukce přečteného nebo slyšeného textu tvorba vlastního textu dramatizace vlastní výtvarný doprovod referát základní typografická pravidla práce s odstavci nadpisy, velikost písma popis osoby, popis psaní přídavných jmen a zájmen - mě/mně, mi, druhy zájmen Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Anglický jazyk Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat a podobné otázky pokládá. Vyplní osobní údaje do formuláře. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky, týkající se jeho samotného, členů jeho rodiny a kamarádů (sdělí věk, jméno, kde bydlí, jaké má zájmy…). Doplňování informací číselné i nečíselné povahy (např. číslice, slova, slovní spojení), které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, zvířat nebo předmětů, které ho bezprostředně obklopují, a činností které běžně vykonává. Osobnostní a sociální výchova - Mezilidské vztahy Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - Jsme Evropané
Matematika a její aplikace Určíš část celku a zapíšeš ji zlomkem. (modeluje a určí část celku, používá zápis ve formě zlomku.) Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky) části celku, zápis zlomku porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Člověk a jeho svět Zdůvodníš důležitost rovnováhy v přírodě. (zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy) Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Vysvětlíš, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy. (vysvětlí, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy a základní bankovní služby) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života) Dokážeš rozpoznat opakující se vzory, používáš opakování a předpřipravené podprogramy. (v blokově orientovaném programovacím jazyce rozpozná opakující se vzory, používá opakování a připravené podprogramy) Vyslovuješ odpovědi na základě dat. (vyslovuje odpovědi na základě dat) Dokážeš sestavit program, spustit ho a opravit případné chyby. (v blokově orientovaném programovacím jazyce sestaví program, program spustí a opraví v něm případné chyby) Ověříš správnost navrženého postupu či programu, najdeš a opravíš v něm případnou chybu. (ověří správnost jím navrženého postupu či programu, najde a opraví v něm případnou chybu) rovnováha v přírodě časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (20. století) - rok 1938 a začátek 2. sv. války, projekt Hanin kufřík úspory a půjčky - zadání dlouhodobého domácího úkolu lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl opakování situací, tvorba jednoduchých podprogramů sběr a záznam dat, posuzování dat, záznamy data, informace a modelování, průzkumy na různá témata, reprodukování závěrů, propojení s prezentačním programem, závěrečné práce v rámci 1. stupně pohyb, události, znázorňování, prostředí programovacího jazyka, příkazy a jejich spojování, spuštění programu, události vyplývající z interakce postav práce s chybou, ladění programu Environmentální výchova - ekosystémy - funkce ekosystémů. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny. Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika.
Kultura ducha a těla Podílíš se na pěstování rostlin ve třídě. (podle daných zásad ošetřuje a pěstuje pokojové i jiné rostliny) Znáš základní pěstitelské pomůcky, nástroje a náčiní. (podle druhu pěstitelských činností volí správné pomůcky, nástroje a náčiní) Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace) Hraješ přehazovanou. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Vytváříš varianty pohybových her. (vytváří varianty osvojených pohybových her) pěstování pokojových rostlin ve třídě přehled běžného pracovního nářadí a jeho použití práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) průprava přehazované (hod jednoruč horem, hod obouruč horem přes síť, chytání míče) hra přehazovaná varianty osvojených pohybových her Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - vytváření pravidel a jejich kreativní využívání.