Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 26.02.2024 do 08.03.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století. Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát. V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. - Karel Hynek Mácha, Karel Jaromír Erben - Edgar Allan Poe - návštěva Muzea literatury, prohlídka zaměřená na literaturu 19. století - osnova a zdroje referátu - zásady mluveného projevu - přednes referátu
Anglický jazyk vypráví jednoduchý příběh či událost rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Španělský jazyk rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu Orientace v prostoru - letiště, město, popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY. inzerát a jeho tvorba - prodej či pronájem bytu vazby tener que + inf., deber a jejich užití ve větě orientace ve městě a na letišti, dopravní prostředky video ukázky z prodeje bytu skupina Ja nácvik divadelního představení skupina Ru
Německý jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. • porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě • reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel • otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům Gramatika: předložky s různými pády, modální slovesa, slovesa s odlučitelnou předponou. Téma: Orientierung in der Stadt - rozšiřování slovní zásoby. Příprava na festival cizojazyčných divadel.
Matematicko fyzikální základ určí hodnotu výrazu sčítá a násobí mnohočleny rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku • hodnota výrazu sčítání mnohočlenů • zdroje zvuku • podmínky pro šíření zvuku
Člověk a společnost Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla. Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy. Malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy. Krajina. Emancipace společenských skupin. Technický a vědecký pokrok v 2. polovině 19. století. Sjednocovací procesy v Evropě (Německo a Itálie). Státní symboly - pokračování.
Estetická výchova provádí jednoduché hudební improvizace vytváří jednoduché doprovody. vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
Informační a komunikační technologie sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. "• porovnání dat v tabulce a grafu • řešení problémů s daty vlastní sběr dat, formuláře google, tvorba grafu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny. Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí. Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu. Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšní své tělesné zdatnosti. Atletika - odrazová průprava, skok vysoký. Gymnastická a kondiční cvičení. Míčové a doplňkové sporty.
Člověk a svět práce Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení.
Člověk a příroda Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin