Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát.
V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči.
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci. |
- Karel Hynek Mácha, Karel Jaromír Erben
- Edgar Allan Poe
- návštěva Muzea literatury, prohlídka zaměřená na literaturu 19. století
- osnova a zdroje referátu
- zásady mluveného projevu
- přednes referátu |
|
Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost
rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
Orientace v prostoru - letiště, město, popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY.
inzerát a jeho tvorba - prodej či pronájem bytu |
vazby tener que + inf., deber a jejich užití ve větě
orientace ve městě a na letišti, dopravní prostředky
video ukázky z prodeje bytu skupina Ja
nácvik divadelního představení skupina Ru |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Gramatika: předložky s různými pády, modální slovesa, slovesa s odlučitelnou předponou.
Téma: Orientierung in der Stadt - rozšiřování slovní zásoby.
Příprava na festival cizojazyčných divadel. |
Matematicko fyzikální základ |
určí hodnotu výrazu
sčítá a násobí mnohočleny
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
• hodnota výrazu
sčítání mnohočlenů
• zdroje zvuku
• podmínky pro šíření zvuku |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států.
Porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. |
Kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy.
Malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy.
Krajina. |
Emancipace společenských skupin.
Technický a vědecký pokrok v 2. polovině 19. století.
Sjednocovací procesy v Evropě (Německo a Itálie).
Státní symboly - pokračování. |
Estetická výchova |
provádí jednoduché hudební improvizace
vytváří jednoduché doprovody. |
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie |
|
Informační a komunikační technologie |
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
"• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
vlastní sběr dat, formuláře google, tvorba grafu |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšní své tělesné zdatnosti. |
Atletika - odrazová průprava, skok vysoký.
Gymnastická a kondiční cvičení.
Míčové a doplňkové sporty. |
|
Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení. |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučenin |
|