Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 5. ročník od 11.03.2024 do 27.03.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Seznámíš se s literaturou různých časových období. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů) Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti) Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma) Vhodně uspořádáš věty jednoduché do souvětí, užíváš správné spojovací výrazy. (odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí) Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává) Rozlišuješ spisovné a nespisovné tvary slov. (rozlišuje slova spisovná a jejich nespisovné tvary) literatura v proměnách času - literatura s tématem 2. světové války práce s osnovou tvořivé činnosti s literárním textem smysluplné uspořádání vět jednoduchých do souvětí orientace v textu klíčová slova v textu výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu spisovné a nespisovné tvary slov psaní správných tvarů zájmen Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Anglický jazyk Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu. Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. Kahoot Tvorba vlastního Kahootu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá Mediální výchova Tvorba mediálního sdělení
Matematika a její aplikace Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.) Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce) Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky) Čteš a sestavuješ jednoduché tabulky a diagramy. (čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy) porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření řešení nestandardních slovních úloh číselné a obrázkové řady magické čtverce prostorová představivost čtení a sestavování tabulek a diagramů Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů
Člověk a jeho svět Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik) Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik) Vysvětlíš, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy. (vysvětlí, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy a základní bankovní služby) Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života) Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci) Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů) Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí) Vyčteš informace z daného modelu. (vyčte informace z daného modelu) Dokáže se těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé. časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (2. světová válka) způsob života a hmotná kultura v novověku úspory a půjčky lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl práce s prezentačním programem rozložení snímků efekty přechodů snímků státní svátky a významné dny - Velikonoce práce s mapou ČR, Evropy a světa - státy Evropy, zapojení do 2. světové války model jako zjednodušené znázornění skutečnosti, piktogramy, pojmová mapa, schéma, tabulky, grafy úspěch Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky) Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství
Kultura ducha a těla Ovládáš taktovací pohyby. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie) Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace) Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka) taktování práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) - jaro, Velikonoce doplňkové sporty - Londýnská laťka pozorování pohybových činností spolužáků - Londýnská laťka Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy.