Český jazyk a literatura |
Seznámíš se s literaturou různých časových období. (rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů)
Vyprávíš a píšeš podle osnovy. (na základě osnovy vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti)
Tvoříš vlastní literární text na dané téma. (tvoří vlastní literární text na dané téma)
Vhodně uspořádáš věty jednoduché do souvětí, užíváš správné spojovací výrazy. (odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí)
Vybereš a zaznamenáš podstatné informace. (rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává)
Rozlišuješ spisovné a nespisovné tvary slov. (rozlišuje slova spisovná a jejich nespisovné tvary) |
literatura v proměnách času - literatura s tématem 2. světové války
práce s osnovou
tvořivé činnosti s literárním textem
smysluplné uspořádání vět jednoduchých do souvětí
orientace v textu
klíčová slova v textu
výtah důležitých nebo požadovaných informací z textu
podstatné x nepodstatné informace pro význam (vyznění) daného textu
spisovné a nespisovné tvary slov
psaní správných tvarů zájmen |
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. |
Anglický jazyk |
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu.
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií. |
Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu.
Kahoot Tvorba vlastního Kahootu |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Evropa a svět nás zajímá
Mediální výchova Tvorba mediálního sdělení |
Matematika a její aplikace |
Porovnáš, sčítáš a odčítáš zlomky se stejným jmenovatelem. (porovná, sčítá a odčítá zlomky se stejným základem v oboru kladných čísel.)
Narýsuješ rovinné útvary podle zápisu konstrukce. Vytvoříš zápis konstrukce. (narýsuje a znázorní základní rovinné útvary podle zápisu konstrukce)
Řešíš nestandardní slovní úlohy. (řeší jednoduché praktické slovní úlohy a problémy, jejichž řešení je do značné míry nezávislé na obvyklých postupech a algoritmech školské matematiky)
Čteš a sestavuješ jednoduché tabulky a diagramy. (čte a sestavuje jednoduché tabulky a diagramy) |
porovnávání, sčítání a odčítání zlomků se shodným jmenovatelem
konstrukce podle zápisu včetně jeho vytvoření
řešení nestandardních slovních úloh
číselné a obrázkové řady
magické čtverce
prostorová představivost
čtení a sestavování tabulek a diagramů |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
Člověk a jeho svět |
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Srovnáváš způsob života našich předků v minulosti a současnosti. (srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik)
Vysvětlíš, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy. (vysvětlí, proč spořit, kdy si půjčovat a jak vracet dluhy a základní bankovní služby)
Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života)
Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci)
Víš, proč a kdy slavíme státní svátky. (objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů)
Pracuješ s mapou Evropy a světa. (vyhledává jednoduché údaje o přírodních podmínkách a sídlištích lidí na mapách naší republiky, Evropy a polokoulí)
Vyčteš informace z daného modelu. (vyčte informace z daného modelu)
Dokáže se těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé. |
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (2. světová válka)
způsob života a hmotná kultura v novověku
úspory a půjčky
lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl
práce s prezentačním programem
rozložení snímků
efekty přechodů snímků
státní svátky a významné dny - Velikonoce
práce s mapou ČR, Evropy a světa - státy Evropy, zapojení do 2. světové války
model jako zjednodušené znázornění skutečnosti, piktogramy, pojmová mapa, schéma, tabulky, grafy
úspěch |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita
Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech (jedno z možných témat výuky)
Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola - demokratické vztahy ve škole, škola jako model otevřeného partnerství |
Kultura ducha a těla |
Ovládáš taktovací pohyby. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Necháváš se inspirovat různými výtvarnými díly. (porovnává různá pojetí i provedení výtvarného vyjádření a přistupuje k nim jako ke zdroji inspirace)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka) |
taktování
práce s výtvarným námětem (různé přístupy ke zpracování jednoho tématu) - jaro, Velikonoce
doplňkové sporty - Londýnská laťka
pozorování pohybových činností spolužáků - Londýnská laťka |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. |