Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
příslovečné určení místa, času a způsobu
práce s textem Staré egyptské báje a pověsti (Petiška)
psaní charakteristiky |
14. 3. - Ročníkový projekt na téma Starověký Egypt |
Anglický jazyk |
reaguje na jednoduché písemné sdělení
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech |
písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
znaky dělitelnosti prvočíslo rozklad na součin prvočísel nejmenší společný násobek (NSN) největší společný dělitel (NSD) druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové měření úhlů |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů.
Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - principy demokracie. |
antické Řecko
typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách
demokratické a nedemokratické vedení |
|
Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
Změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality s ohledem na vyznění výtvarného díla.
Zpěv s hudebním doprovodem. |
|
Informační a komunikační technologie |
Po přečtení jednotlivých kroků algoritmu nebo programu vysvětlí postup, určí problém, který je daným algoritmem řešen.
Rozdělí problém na jednotlivé řešitelné části a navrhne a popíše kroky k jejich řešení.
Navrhne různé algoritmy pro řešení problému.
V blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně. |
• různá ztvárnění algoritmů
• identifikace problému
• objekty a komunikace mezi nimi
• události, vstupy
• Podmínky
• vytvoření programu
• opakování
• podprogramy |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
"gymnastika, moderní gymnastika
estetická cvičení s hudbou" |
|
Člověk a svět práce |
Vytvoří jednoduchý elektrický obvod za pomocí různých elektrických spojů. |
Elektrické spoje a jednoduchý elektrický obvod; pájením a za použití svorkovnic; |
K elektrickým obvodům – návaznost na MF " sestaví správně podle schématu jednoduchý elektricky obvod.", hodnoceno v MF. |