Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století.
Samostatně připraví a s oporou o text přednese referát.
V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči.
Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situaci.
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení. |
- Josef Kajetán Tyl
- světový romantismus - sestry Brontëovy, Jane Austenová, Alexandr Dumas st., Victor Hugo, Joseph Sheridan Le Fanu
- osnova a zdroje referátu
- zásady mluveného projevu
- přednes referátu
- subjektivní a objektivní sdělení |
|
Anglický jazyk |
vypráví jednoduchý příběh či událost
ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce |
vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami - popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou
práce s textovým dokumentem |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků |
Španělský jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
zápis a doplnění slov a slovních spojení |
En el aeropuerto- vyplnění přílušných dokumentů. Rozhovor na letišti. |
Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Předložky s různými pády.
Slovesa s odlučitelnou předponou.
Témata: Orientierung in der Stadt, Ostern in Deutschland, Österreich, Tschechien.
Příprava na festival cizojazyčných divadel. |
Matematicko fyzikální základ |
určí hodnotu výrazu
sčítá a násobí mnohočleny
upraví mnohočleny na součin pomocí vytýkání
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
hodnota výrazu
mnohočleny vytýkání
• zdroje zvuku
• podmínky pro šíření zvuku |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin.
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. |
Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi.
Znaky a funkce krajiny. |
Sjednocení Německa a Itálie.
Bachův absolutismus, vznik Rakouska-Uherska.
Velká Británie za královny Viktorie.
Imperialismus a kolonialismus.
Krajina. |
Estetická výchova |
provádí jednoduché hudební improvizace
vytváří jednoduché doprovody. |
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie |
|
Informační a komunikační technologie |
vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat. |
• použití vzorců u různých typů dat
• funkce s číselnými vstupy |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšní své tělesné zdatnosti. |
Atletika - odrazová průprava, skok vysoký.
Míčové hry, doplňkové sporty. |
|
Člověk a svět práce |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - rozdíl mezi informativním, zábavním a reklamním sdělením, chápání podstaty mediálního sdělení.
Využije profesní infromace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam. |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých anorganických sloučeniny - oxidy, hydroxidy, kyseliny a soli |
|