Český jazyk a literatura |
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace.
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945–1968.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Uplatňuje zásady české gramatiky a pravopisu. |
• výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých (vypravování, rozhovor, popis)
• přehled a ukázky světové a české literatury v letech 1945 až 1968
• recenze, kritika, tvorba „na motivy", autorská poetika filmového a divadelního tvůrce
• kompletní přehled, opakování a procvičování gramatiky a pravopisu v rámci přípravy na přijímací řízení na SŠ |
reflexe přečtené ukázky - vypravování a užití přímé řeči, zamyšlení a znaky úvahy
řazení textu - procvičování na JPZ
v týdnu od 11. 3. probíhá tzv. "nalejvárna" |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Rozumí hovoru vedeného jednou či více osobami. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 4 B, 4C
Verb patterns, hrdina - osobnost
Velikonoce |
Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita |
La cita
El cuerpo humano
La comida |
další slovní zásoba
opakování časové údaje
téma Lékař a zranění, domluva ohledně schůzky
opakovací test na slovíčka
la comida - základní slovní zásoba
minulý čas složený
recept |
Německý jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Osobnostní a sociální výchova – sociální rozvoj – Komunikace
Téma: Beim Arzt |
Matematicko fyzikální základ |
Zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů z hlediska vlivu na životní prostředí.
Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
energetické zdroje, alternativní a tradiční zdroje, výroba elektrické energie (Environmentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí - vliv na životní prostředí, odpady.)
Převážně individuální hledání řešení, práce s chybou .... |
prezentace a obhajoba |
Člověk a společnost |
hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni polohu,
přírodní poměry a přírodní
zdroje České republiky
v evropském a světovém
kontextu."
"hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni lidský
a hospodářský potenciál
České republiky
v evropském a světovém
kontextu.
lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska osídlení.
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích.
- modelové komunikační situace
(PT: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - informování, odmítání, omluva, pozdrav, prosba, přesvědčování, řešení konfliktů, vyjednávání, vysvětlování)
uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků. // prokáže základní orientaci v problémech současného světa
prokáže základní orientaci v problémech současného světa
orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy v chronologickém sledu.
- práce s časovou osou a dějepisnými mapami, přehled historických epoch |
"přírodní poměry a zdroje
České republiky"
protektorát, úvod 2SV
atentát na Heydricha
dokončení téma Genocida
druhá světová válka |
práce s mapou čr - pohoří, řeky, města
práce ve skupinách
práce s portály Terezinstudies, holokaust.cz aj.
přednáška externisty 29.2.
návštěva krypty a film Vyšší princip 7. 3.
opakovací test v týdnu od 4.3.
nenalejvárna příprava referátu na téma Bitva o Anglii + českoslovenští letci
zadány referáty o 2SV, situace ve Skandinávii - dokument
kolaborace - diskuze |
Estetická výchova |
Vytváří jednoduché doprovody.
Provádí jednoduché hudební improvizace.
Uplatňuje své hudební dovednosti. |
• rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
• vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu
• zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
atletika-skok vysoký
doplňkové sporty - florbal, přehazovaná |
|
Člověk a svět práce |
"přiměřeně uplatňuje svá
práva spotřebitele
a respektuje práva
a oprávněné zájmy
druhých lidí"
"uplatňuje práva
spotřebitele a vysvětlí, jak
se bránit v případě jejich
porušení." |
"práva osob, kategorický
imperativ jako globálně
přijímané pravidlo"
"základní práva
spotřebitelů" |
|
Člověk a příroda |
Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití - alkoholy a fenoly.
Uvede příklady zdrojů bílkovin, tuků, sacharidů a vitamínů. |
v praxi významné alkoholy a fenoly
zdroje složek potravy člověka |
|