Český jazyk a literatura |
Odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov, rozpoznává přenesená pojmenování, zvláště v ustálených slovních obratech, úslovích a rčeních.
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
- subjektivní a objektivní sdělení
- postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve
- velká písmena - zeměpisné názvy, názvy uměleckých děl
- recenze |
|
Anglický jazyk |
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech
rozumí obsahu jednoduchých autentických materiálů |
promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou)
vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. |
Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
téma_ En el aeropuerto |
slovní zásoba, orientace v prostoru
Letenka - jak se v ní vyznat
scénka - nácvik, rozhovory |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel
• otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět |
Gramatika: Modální slovesa.
Témata: Orientierung in der Stadt
Schule und Beruf |
Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
• (a + b)2
• (a - b)2
• a2 - b2
• vytýkání před závorku
pojmy týkající se těles, povrch hranolu
• zdroje zvuku
• podmínky pro šíření zvuku |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Objasní účel státních symbolů našeho státu a způsoby jejich používání.
Uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
-kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
-malý a velký státní znak, státní vlajka, státní pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy
-typy krajin |
|
Estetická výchova |
vytváří jednoduché doprovody.
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
|
Informační a komunikační technologie |
vymezí problém a určí, jak při jeho řešení využije evidenci dat.
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy po práci se záznamy v evidenci dat.
sám evidenci dat vyzkouší a následně zhodnotí její funkčnost, případně navrhne její úpravu. |
• filtrování, řazení a třídění dat
• evidence dat, názvy a hodnoty v tabulce
• kontrola hodnot v tabulce
• porovnání dat v tabulce a grafu
• řešení problémů s daty |
vlastní výzkum pomocí formulářů |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Posoudí provedení osvojované pohybové činnosti, označí zjevné nedostatky a jejich možné příčiny.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšní své tělesné zdatnosti. |
Atletika - skok vysoký
Míčové hry - volejbal
Doplňkové sporty.
Historie českého sportu, fair play. |
Loncup - Londýnská laťka. |
Člověk a svět práce |
Využije profesní informace a poradenské služby pro výběr vhodného vzdělávání.
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
orientace v inzertní části médií, úřad práce - jeho význam.
tvorba životopisu, příprava na pracovní pohovor |
|
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny s použitím určovacích pomůcek. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných nerostů a hornin, krystalizace |
|