Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945–1968.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele.
Uplatňuje zásady českého pravopisu. |
Světová poválečná próza.
Typické žánry literatury 20. století, proměna jejich podoby
Souhrnné procvičování pravopisu ve všech úrovních jazyka |
řslohové hodiny: řazení textu
práce s textem - fakta a lži
příprava na JPZ |
Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Zeptá se na základní informace. |
Psaní jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou a s použitím vhodných spojek, psaní jednoduchých textů (dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět.
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4, lekce 4 C, D
Četba autentických materiálů |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
En el restaurante |
slovní zásoba - tvorba menu
nácvik scénky v restauraci
slovesa pravidelná i nepravidelná
minulý čas složený |
Německý jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
• porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem |
Závěrečný test: Beim Arzt |
Matematicko fyzikální základ |
Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů.
Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. |
procvičování jednotlivých úloh a příkladů |
|
Člověk a společnost |
"hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni lidský
a hospodářský potenciál
České republiky
v evropském a světovém
kontextu."
"lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska osídlení."
"lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska hospodářských
aktivit."
vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa, uvede příklady střetávání obou bloků. |
"hodnotí a porovnává na
přiměřené úrovni lidský
a hospodářský potenciál
České republiky
v evropském a světovém
kontextu."
"lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska osídlení."
"lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska hospodářských
aktivit."
socialistický a kapitalistický blok |
Květnové povstání - regionální dějiny
práce s příběhy pamětníků - orální historie
vyhnání sudetských Němců + jak se měnila krajina a města po 2SV v ČSR
vývoj po 2SV - válce |
Estetická výchova |
Orientuje se v proudu znějící hudby, přistupuje k hudebnímu dílu jako k logicky utvářenému celku. |
• poslech a reflexe
• kompozice hudební skladby |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji. |
atletika-skok vysoký, kondiční formy cvičení, úpolová cvičení, sportovní gymnastika |
|
Člověk a svět práce |
"přiměřeně uplatňuje svá
práva spotřebitele
a respektuje práva
a oprávněné zájmy
druhých lidí"
"uplatňuje práva
spotřebitele a vysvětlí, jak
se bránit v případě jejich
porušení." |
"práva osob, kategorický
imperativ jako globálně
přijímané pravidlo"
"základní práva
spotřebitelů" |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech biochemického zpracování, především bílkovin, tuků a sacharidů.
Dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací návyky. |
zdroje, vlastnosti a příklady funkcí cukrů, tuků, bílkovin a vitaminů v lidském těle
základní složky stravy, energetická hodnota |
|