Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby. |
graf věty jednoduché; větné členy
antické mýty a biblické příběhy |
16. 4. pravopisný test
23. 4. test - větné členy
25. a 26. 4. - zápis o knize č. 6 - antické mýty |
Anglický jazyk |
vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. |
Vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům.
Vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami
• popis události za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami |
Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Matematicko fyzikální základ |
určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet
užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla |
měření úhlů
druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové
vlastnosti permanentního magnetu magnetické pole
zlomky - zavedení, srovnání, krácení rozšiřování |
|
Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků.
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. |
stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami
členění z hlediska výživy hub, význam hub |
|
Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury.
Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví.
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie.
Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů.
Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. |
antické Řecko a Řím
typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné)
společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách a v Římě
demokratické a nedemokratické vedení
světové hospodářství |
|
Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách.
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, fantazijních, symbolických a expresivních
reflexe hudebního poslechu
zpěv s hudebním doprovodem |
|
Informační a komunikační technologie |
Používá opakování, větvení programu a proměnné. |
• cykly, podmíněné cykly |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
vybíjená
doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Řeší jednoduché technické úkoly s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí.
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Použití ručního nářadí pro obrábění materiálů;
Spojovací materiály a jejich použití a využití; základní obrábění materiálů; |
|