Český jazyk a literatura |
Rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní zásoby a zásady tvoření českých slov. // Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. //
v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí. |
- postavení češtiny v rámci indoevropské jazykové rodiny a slovanské větve
- recenze
- velká písmena (názvy organizací, uměleckých děl, svátků a časových období) |
|
Anglický jazyk |
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života
reaguje na jednoduché písemné sdělení |
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět
písemné odpovědi s použitím jednoduchých slovních spojení a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají jeho samotného, dalších osob, prostředí v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení. |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá |
En el aeropuerto
El tiempo |
Na letišti - slovní zásoba
skupina Ja opakovací test 15.4.
poslechová cvičení, nácvik scénky - praktická ukázka rozhovorů |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace.
Gramatika: Modální slovesa, skloňování osobních zájmen.
Téma: Schule und Beruf. |
Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
Načrtne a sestrojí sítě základních těles
Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku¨
posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním |
• válec, koule, jehlan, kužel, Pythagorova věta v prostoru
• sítě těles
• hluk v běžném životě (PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk)
• (a + b)2
• (a - b)2
• a2 - b2 |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů).
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií.
Práce s mapou. |
Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi.
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Ekosystémy. |
|
Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření.
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
Informační a komunikační technologie |
popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. |
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování |
historie počítačů, her a pod. |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Z nabídky dokáže vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti.
Upraví pohybovou aktivitu vzhledem k údajům a znečištění ovzduší. |
Míčové sporty
Volejbal - herní kombinace.
Doplňkové sporty.
Kompenzační cvičení.
Olympismus a sport - doping. |
OK ve volejbalu. |
Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
Osobnostní a sociální výchova, sepoznání a sebepojetí - zdravé a vyrovnáné sebepojetí, co o sobě vím a co ne. |
|
Člověk a příroda |
Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek.
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. |
vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin
chemické rovnice - slučování, neutralizace
zákon zachování hmotnosti |
|