Český jazyk a literatura |
V písemném projevu zvládá pravidla české skladby v souvětí.
Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
druhy vedlejších vět (příslovečná způsobová, měrová, příčinná, podmínková, přípustková, účelová), práce s textem |
|
Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět, zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení |
slovesa ser a estar a jejich užití
přivlastňovací a ukazovací zájmena |
tvorba vět a otázek
otázky k vyplnění dotazníku
výrova vizitky |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
• psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma
• sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů
• zachycení konkrétních informací při poslechu
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům |
Podstatná jména ve třetím pádu.
Téma: In der Schule.
7.5. test - časové údaje. |
Matematicko fyzikální základ |
Řeší modelováním a výpočtem situace vyjádření poměrem.
Pracuje s měřítkem map
Vyhledá, vyhodnocuje a zpracovává data |
Poměr, dokončení slovních úloh
Měřítko map
Vhodnocení průzkume na téma archimédův zákon |
|
Svět přírody |
uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi.
objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému.
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém (průřezové téma: Environmentální výchova, ekosystémy – les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina.)
živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy
potravní řetězce |
|
Člověk a společnost |
Objasní příčiny a důsledky vzniku třicetileté války a posoudí její důsledky.
Vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti. |
• Třicetiletá válka a její důsledky
• srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. století
• hospodářské, společenské a kulturní změny 18. století |
- Albrecht z Valdštejna
- Třicetiletá válka
- Habsburská monarchie od 2. pol. 17. století do Marie Terezie |
Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic (jednoduché písně, doprovod).
Reprodukuje vybrané písně.
Obměňuje vlastnosti prvků (změna efektu díla při obměně linií, textury, barev). |
|
|
Informační a komunikační technologie |
Modeluje situaci pomocí grafů a schemat.
Kriticky porovnává navržený model s jinými modely. |
• Tvorba schemat a grafů
• příprava tabulek jako zdroje informací
• analýza modelů
• volba kritérií |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Basketbalová, volejbalová průprava. |
|
Člověk a svět práce |
Provádí montáž, demontáž a údržbu jednoduchých předmětů a zařízení. |
stavebnice Merkur |
|