Český jazyk a literatura |
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. //
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.//
správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. |
◼️recenze ◼️pravopis (koncovky podstatných jmen, shoda podmětu s přísudkem, velká písmena, vyjmenovaná slova)◼️souvětí (věta jednočlenná, dvojčlenná, větný ekvivalent, věta jednoduchá, souvětí věta hlavní, věta vedlejší, souvětí souřadné, souvětí podřadné) |
|
Anglický jazyk |
ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce
popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života |
práce s prezentačním programem
popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
en el aeropuerto
budoucí čas a jeho užití
konverzace na různá témata |
shrnutí - videoukázka z hodiny a její rozbor
budoucí čas pravidelných a nepravidelných sloves |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Skloňování osobních zájmen.
Téma: Beruf.
Poslechová cvičení, práce s textem, rozhovory ve dvojicích. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
načrtne a sestrojí sítě základních těles
posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí |
• (a + b)2
• (a - b)2
• a2 - b2
• válec, koule, jehlan, kužel
• sítě těles
• hluk v běžném životě (PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk) |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů).
Porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Ekosystémy. |
Příčiny, průběh a důsledky první světové války.
Test - habsburská monarchie v druhé polovině 19.století. |
Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření a jejich vztahů.
vytváří jednoduché doprovody.
provádí jednoduché hudební improvizace. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
|
Informační a komunikační technologie |
popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému. |
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování |
|
Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka.
Uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni. |
Netradiční sportovní hry.
Pohybové hry vytvořené žáky.
Kondiční a kompenzační cvičení.
Doplňkové sporty. |
|
Člověk a příroda |
Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady uplatňování neutralizace v praxi.
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. |
kyselost a zásaditost roztoků
chemické rovnice - slučování, neutralizace
zákon zachování hmotnosti |
|