Český jazyk a literatura |
Správně píšeš předpony s-, z- a vz-. (rozlišuje ve slově kořen, předponovou a příponovou část a koncovku)
Čteš s porozuměním. (čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas)
Převyprávíš a zapamatuješ si získané informace. (reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta)
Používáš základní literární pojmy. (při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy)
Napíšeš vyprávění. (píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry)
Správně gramaticky píšeš všechny slovní druhy. |
předpony s-, z- a vz-
uvědomělé plynulé čtení uměleckých, populárních a naukových textů s důrazem na upevňování čtenářských dovedností a návyků
tiché čtení s porozuměním
práce s textem
(posouzení pravdivosti resp. nepravdivosti daného tvrzení, vyhledání odpovědi na zadanou otázku, vybrání vhodného nadpisu, vystihnutí hlavní myšlenky, posouzení zda určená informace vyplývá nebo nevyplývá z textu...)
vystižení jádra sdělení a jeho reprodukce
literární pojmy (poezie)
vyprávění
gramaticky správné psaní všech slovních druhů ve všech tvarech |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - lidová slovesnost, zvyky a tradice národů Evropy.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě.
Osobnostní a sociální výchova, kreativita - cvičení pro rozvoj základních rysů kreativity. |
Anglický jazyk |
Komunikuje prostřednictvím digitálních technologií.
Vyhledá potřebnou informaci v jednoduchém textu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Kahoot Aktivní využívání aplikace
Vyhledávání konkrétních informací (o předmětech, osobách, zvířatech, činnostech nebo jiných osvojovaných tématech) v krátkém jednoduchém textu. |
Osobnostní a sociální výchova Kooperace a kompetice
Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí |
Matematika a její aplikace |
Přečteš desetinné číslo a vyznačíš ho na číselnou osu. (přečte zápis desetinného čísla a vyznačí na číselné ose desetinné číslo dané hodnoty.)
Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje osvojené početní operace v celém oboru přirozených čísel) |
desetinná čísla v řádu desetin a setin
desetinná čísla na číselné ose, násobení desetinných čísel, čtení desetinných čísel (setiny, desetiny atd.)
převody jednotek
slovní úlohy řešené jednou a dvěma početními operacemi |
|
Člověk a jeho svět |
Vytvoříš jednoduchou prezentaci. (vytvoří jednoduchou prezentaci)
Orientuješ se v historii českého státu. (rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik)
Vysvětlíš funkci orgánových soustav v lidském těle. (využívá poznatků o lidském těle k vysvětlení základních funkcí jednotlivých orgánových soustav a podpoře vlastního zdravého způsobu života)
Dokáže se těšit z radosti a úspěchu jiných, pozitivně hodnotí druhé. |
práce s prezentačním programem
rozložení snímků
efekty přechodů snímků
časová osa historie českého státu, vybrané události a osobnosti našich dějin (rok 1968)
lidské tělo - orgány, péče o zdraví, zdravý životní styl
úspěch |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj – kreativita
Výchova v myšlení v evropských a globálních souvislostech,
Evropa a svět nás zajímá - společné dějiny
Osobnostní a sociální výchova, Sebepoznání a sebepojetí - moje tělo, moje psychika. |
Kultura ducha a těla |
Ovládáš taktovací pohyby. (reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie)
Vytváříš jednoduché předehry, mezihry a dohry. (vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry)
Vyjadřuješ se pomocí akční malby a kresby. (nalézá vhodné prostředky pro výtvarná vyjádření vzniklá na základě vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly, uplatňuje je v plošné, objemové i prostorové tvorbě)
Pozoruješ a zhodnotíš pohybové činnosti spolužáků. (jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka)
Aktivně se účastníš doplňkových sportů. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti)
Aktivně se účastníš atletické průpravy. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti) |
taktování
hra na jednoduché rytmické a melodické hudební nástroje, hudební improvizace
akční malba a kresba, manipulace s objekty, hmatová percepce
pozorování pohybových činností spolužáků - Londýnská laťka
doplňkové sporty
atletická průprava |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - samostatné objevování možností doprovodu na jednoduché nástroje.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopnosti pohybového vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, rozvoj schopnosti poznávání - cvičení smyslového vnímání a jeho reprodukce.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, mezilidské vztahy - chování podporující dobré vztahy. |