Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci.//
V písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí.//
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
◼️souvětí souřadné, významové poměry mezi větami hlavními, čárka v souvětí, graf souvětí
◼️pravopis (koncovky podstatných jmen, shoda podmětu s přísudkem, velká písmena, vyjmenovaná slova)
◼️recenze uměleckého díla
◼️24. 5. závěrečná práce |
|
Anglický jazyk |
ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce
mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech |
práce s prezentačním programem
promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Digitální kompetence - vytváří a upravuje digitální obsah, kombinuje různé formáty, vyjadřuje se za pomocí digitálních prostředků
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
Španělský jazyk |
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
porozumění konkrétním informacím v krátkém a jednoduchém poslechovém textu vztahujícímu se ke každodenním činnostem
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Téma Tiempo, určování času (hodiny, dny v týdnu, roční období). Jak vyjádřit souhlas či nesouhlas.
Budoucí čas jednoduchý, opakování časování zvratných sloves. Jak vyjádřit obvyklé opakování děje. |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům
• odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět
• základní zdvořilostní obraty
• jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace |
Gramatika:
Skloňování osobních zájmen.
Vedlejší věty se spojkou weil, dass.
Témata:
Beruf
Im Restaurant |
Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá objem a povrch těles
posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem |
Válec, koule, kužel, jehlan
• hluk v běžném životě (PRŮŘEZOVÁ TÉMATA: Enviromentální výchova, Lidské aktivity a problémy životního prostředí – hluk)
• tepelná rovnováha
• přenos tepla |
Bude zadán dlouhodobý úkol - Hluk v běžném životě - statistika a zpracování dat |
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí.
Rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu.
Uvede prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů). |
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Vznik a dějiny Československa.
Vlastenectví a nacionalismus, historické příklady.
Ekosystémy. |
|
Estetická výchova |
vytváří jednoduché doprovody.
provádí jednoduché hudební improvizace. |
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rytmu a melodie
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje nebo počítačového programu |
|
Informační a komunikační technologie |
popíše, jak funguje počítač po stránce hardwaru a operačního systému.
vybírá nejvhodnější způsob připojení digitálních zařízení do počítačové sítě. |
• základní části počítače
• operační systémy a jejich nastavování
• způsoby propojení periferie a počítače
• druhy kabelů a jejich koncovek |
|
Člověk a svět práce |
Ovláda jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domáctnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochran při práci s nástroji a nářadím. Poskytne první pomoc při úrazu. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů
bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení.
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím.
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení.
Sleduje určené pohybové činnosti a výkony, eviduje a vyhodnotí.
Naplňuje ve školních podmínkách základní olympijské myšlenky - čestné soupeření, pomoc handicapovaným, respekt k opačnému pohlaví, ochrana přírody ve sportu.
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví i zdraví druhých.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím. |
Míčové sporty.
Doplňkové sporty.
Návykové látky. |
Loncup přehazovaná.
OK přehazovaná - dívky. |
Člověk a příroda |
Vysvětlí vznik kyselých dešťů, uvede jejich vliv na životní prostředí a uvede opatření, kterými jim lze předcházet.
Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. |
"výskyt a praktický význam některých oxidů a kyselin
PT: Environmentální výchova, lidské aktiviy a problémy životní prostředí - globální environmentální problémy. "
látkové množství, molární hmotnost |
laboratorní práce - pH, kyselé deště |