Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období 70.let – 80. let 20. století.
Rozlišuje literaturu hodnotnou a konzumní, svůj názor doloží argumenty.
Porovnává různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování.
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele. |
- přehled a ukázky světové a české literatury 70. a 80. let 20. století
- literární brak, argumentace
- autorská poetika filmového a divadelního tvůrce
- typické žánry literatury 20. století, proměna jejich podoby
Diskuse - její znaky |
občanská společnost a její role
kdo je to sociolog
co je typické pro českou společnost |
Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech.
Žák ve vhodném programu vytvoří digitální dokument v anglickém jazyce. |
Vyhledávání informací v autentickém materiálu, který se týká Austrálie.
Textový dokument - práce s prezenčním programem. |
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project 4 lekce 5., Austrálie |
Španělský jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností
stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
tvorba otázek |
Minulý čas složený
recept
nahrávky a jejich hodnocení ve skupině - recepty (skupina Ja) |
Matematicko fyzikální základ |
Určí vlastnosti polovodiče.
Objasní (kvalitativně) pomocí poznatků o gravitačních silách pohyb planet kolem Slunce a měsíců planet. |
vlastnosti polovodiče
pohyb planet a vesmírných těles |
|
Člověk a společnost |
popíše vliv začlenění ČR do EU na každodenní živo občanů.
uvede příklady práv občanů ČR v rámci EU
i možných způsobů jejich uplatňování.
uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států.
Situace v 2. polovině 20. století - malé a velké dějiny (paměť rodiny) |
Evropská unie a ČR
práva a povinnosti občana EU
zahraniční vazby České republiky
normalizace- proč se lidé chovali jak se chovali, proč souhlasili |
EU,
Česká armáda v zahraničí
pojmy, práce s filmovými ukázkami, skupinová práce
PT: Osobnostní a sociální výchova |
Estetická výchova |
Rozpozná některé z tanců různých stylových období.
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
- hudba a tanec v průběhu staletí
- malba na plátno |
|
Informační a komunikační technologie |
Zpracuje na uživatelské úrovni projekt za využití informačních technologií.
Dokáže usměrnit svoji činnost tak, aby minimalizovala riziko ztráty či zneužití dat. |
aplikace nabytých dovedností
zálohování dat
šifrování souborů
digitální stopa
metadata v souboru |
|
Člověk a svět práce |
provádí jednoduché operace platebního
styku a domácího účetnictví.
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního a bezhotovostního
placení. |
základní operace platebního styku
v domácnosti
způsoby placení, nakládání s penězi |
Různé druhy podvodů a na co si dát pozor |
Člověk a příroda |
Orientuje se v přípravě a využití různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka.
Uvede příklady dědičnosti v praktickém životě. |
"léčivé a návykové látky; pesticidy, detergenty, průmyslová hnojiva
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zásada předběžné opatrnosti. "
podstata dědičnosti, přenos genetické informace |
|