Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovnává jejich funkci.
Uplatňuje zásady českého pravopisu.
Rozlišuje ohebné a neohebné slovní druhy. |
Běžné lit. žánry a jejich charakteristiky.
Pravopisná pravidla pro psaní i/y; práce s chybou.
Slovní druhy - opakování z 1. stupně. |
|
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků, technika řeči, výraz řeči. |
Matematicko fyzikální základ |
Znázorní záporná čísla na číselné ose.
Znázorní desetinná čísla na číselné ose.
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa.
měření délky, hmotnosti, času, objemu" |
Záporná čísla.
Znázornění čísel na číselné ose
porovnávání záporných čísel.
Opakování desetinných čísel - příprava na převody jednotek.
Porovnávání desetinných čísel.
Zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles
měření délky, hmotnosti, času, objemu. |
|
Svět přírody |
Zhodnotí postavení Země ve vesmíru.
Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
poloha Země ve vesmíru, orientace v 3D mapách (DK: google earth)
vlastnosti Země v porovnání s dalšími tělesy naší sluneční soustavy |
|
Člověk a společnost |
Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si vlastní sebevědomí.
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. |
úvod do dějepisu a OV - malé a velké dějiny
letopočty a datace, časová osa |
seznamovací aktivity, rodokmen rodiny - hledání identity + prezentační dovednosti
připomenutí událostí 11. září
časová osa, letopočty |
Estetická výchova |
Využívá výtvarné prostředky k estetickému vyjádření. |
kresba, malba |
|
Informační a komunikační technologie |
Dodržuje správné zásady práce s PC v prostředí internetu. Využívá základy práce v textovém programu. |
Seznámení s pravidly mediatéky, přihlašování do e-mailů, Google Učebny a dalších aplikací, základní typografická pravidla |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
zásady bezpečného chování na sportovních akcích ve škole i mimo školu
zásady bezpečného používání sportovních potřeb, nářadí a náčiní
pohybové hry
netradiční pohybové hry |
|
Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím;
Řešení jednoduchých technických úkolů s vhodným výběrem materiálů, pracovních nástrojů a nářadí. |
Pravidla pro dílu – seznámeni s pravidly bezpečného chování a bezpečnosti práce při praktických činnostech v SPR.
Pracovní postup při výrobě hrací kostky ze dřeva - jednotlivé pracovní kroky. |
|