Český jazyk a literatura |
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost)
Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky)
Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním)
Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) |
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu
sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza)
souhlásky a samohlásky, dvojhlásky
písmena abecedy H, C, Č, F, G, CH, Ď, Ť, Ň (rozpoznávání velkých tiskacích písmen)
technika čtení jednoduchých slov a vět - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen
uvolňovací cviky
probraná velká tiskací písmena
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev
správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku
role při komunikaci |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. |
Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým)
Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) |
čtení a zápis čísel do 10
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 10, značky <, >, =
číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 10
číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
sčítání a odčítání v oboru do 10
čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh
poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině
základní změny v přírodě v průběhu roku
úcta a respektování
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění |
Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře)
Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) |
rozvoj hlavového tónu, správné dýchání
hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost
průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed, cvičení na žebřinách
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. |