Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 18.11.2024 do 06.12.2024

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky písmena abecedy H, C, Č, F, G, CH, Ď, Ť, Ň (rozpoznávání velkých tiskacích písmen) technika čtení jednoduchých slov a vět - čtení slov a vět složených z probraných tiskacích písmen uvolňovací cviky probraná velká tiskací písmena úhledný, čitelný a přehledný písemný projev správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku role při komunikaci Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Učíš se úctě a respektu k druhým. (má osvojeny  základní předpoklady - vědomosti a dovednosti - pro vytvoření úcty k druhým) Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) čtení a zápis čísel do 10 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 10, značky <, >, = číselná osa, zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 10 číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi sčítání a odčítání v oboru do 10 čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině základní změny v přírodě v průběhu roku úcta a respektování zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění 
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) rozvoj hlavového tónu, správné dýchání hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed, cvičení na žebřinách zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí – posouvání vlastních limitů. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.