Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy.
Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
◼️ česká meziválečná literatura - K. Čapek, K. Poláček, E. Bass, J. Seifert, V. Nezval, J. Wolker
◼️ funkční styly - publicistický styl, typy médií, útvary publicistického stylu; administrativní styl
◼️druhy vedlejších vět |
|
Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou), rozhovor u lékaře.
Odvozování z daných souvislostí významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu.
Porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení.
Project 4, lekce 3 A, B, C |
Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Zapojí se do rozhovoru ohledně nákupu oblečení. |
Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
• porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace
• informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
• popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
• rozpoznávání známých slov a slovních spojení
• porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět, vztahujících se k osvojovaným tématům |
Skloňování tázacích zájmen WER/WAS.
Stupňování přídavných jmen.
Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige.
Kultur in der tschechischen und deutschsprachigen Raum. |
Matematicko fyzikální základ |
Využívá pojem množina všech bodů dané vlastnosti k charakteristice útvaru.
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy.
Sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu.
Změří elektrický proud a napětí. |
množina všech bodů daných vlastností, Thaletova kružnice
konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností
elektrické obvody s uzly a více spotřebiči
měření elektrického napětí a proudu |
|
Člověk a společnost |
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost z hlediska lidských práv.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj
k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Lokalizuje na mapách
jednotlivé kraje České
republiky a jejich hlavní
jádrové a periferní oblasti
z hlediska osídlení. |
• 2. světová válka
• antisemitismus a rasismus
• mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy
• krajské členění České
republiky |
Mnichovská dohoda.
Pakt Ribbentrop - Molotov.
Obsazení Polska.
Katyňský masakr.
Západní tažení. |
Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase.
dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
deklamace, jednohlasý a vícehlasý zpěv
reflexe vokálního projevu |
|
Informační a komunikační technologie |
Vysvětlí účel informačních systémů, které používá, identifikuje jejich jednotlivé prvky a vztahy mezi nimi.
Zvažuje možná rizika při navrhování i užívání informačních systémů. |
Školní informační systém
Uživatelé, činnosti, práva
Bezpečnost dat
Formáty dat
Styly v textovém editoru |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Dohodne se na spolupráci a jednoduché taktice vedoucí k úspěchu družstva a dodržuje ji.
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly) |
útoční a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace, doplňkové sporty |
|
Člověk a svět práce |
Posoudí své možnosti při rozhodování o volbě vhodného povolání a profesní přípravy. |
požadavky na jednotlivé profese, vzdělávací systém v ČR |
Návštěva Schola Pragensis a škola projektování |
Člověk a příroda |
Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života.
Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl
alkany, alkeny, alkyny, areny - opakování |
|