Český jazyk a literatura |
Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš malá tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti)
Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky)
Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena)
Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním)
Seřadíš obrázky a vytvoříš z nich jednoduchý příběh. (seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vytvoří podle nich jednoduchý příběh)
Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti)
Dodržuješ pravidla rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru)
Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě)
Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) |
písmena abecedy (rozpoznávání velkých tiskacích písmen)
písmena abecedy (rozpoznávání malých tiskacích písmen), technika čtení slov
technika čtení jednoduchých slov a vět složených z probraných tiskacích písmen
sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza)
souhlásky a samohlásky, dvojhlásky
uvolňovací cviky
velká tiskací písmena, prvky psacího písma
úhledný, čitelný a přehledný písemný projev
správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku
vypravování podle obrázků, jednoduchá osnova příběhu, spojování obsahu textu s ilustrací
zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami)
oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování
základní komunikační pravidla
role při komunikaci |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění.
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání.
Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie. |
Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000)
Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti)
Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose)
Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků)
Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací)
Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly)
Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci)
Znáš členy své rodiny. (rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi)
Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích)
Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy a podílíš se na jejich dodržování. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel)
Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času)
Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) |
čtení a zápis čísel do 12
porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 12, značky <, >, =, podle obrázků rozhodovat o vztahu více - méně, delší – kratší
číselná osa
zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 12
číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi
řazení očíslovaných předmětů, doplňování chybějících čísel v řadě
počítání předmětů, vytváření skupin předmětů o daném počtu
vyjadřování počtu a pořadí číslem
sčítání a odčítání v oboru do 12
čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, skládání obrazců z geometrických tvarů, stavění staveb ze stavebnice, znázornění prvků geometrickými tvary, kreslení na čtverečkovém papíru
rodina, rodinné vztahy
základní změny v přírodě v průběhu roku - zima
základní pravidla chování a jejich smysl
pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím
zájem o druhé |
Osobnostní a sociální výchova, Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění |
Kultura ducha a těla |
Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase)
Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.)
Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace)
Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích)
Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení)
Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc)
Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) |
rozvoj hlavového tónu, správné dýchání, písnička: My tři králové
různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály
pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost, využití obručí, ringet kroužků
gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách
zájem o druhé
pozorování přírody v zimě |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu. |