Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 06.01.2025 do 17.01.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš malá tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Čteš s porozuměním slova a jednoduché věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Seřadíš obrázky a vytvoříš z nich jednoduchý příběh. (seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vytvoří podle nich jednoduchý příběh) Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Dodržuješ pravidla rozhovoru. (respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) písmena abecedy (rozpoznávání velkých tiskacích písmen) písmena abecedy (rozpoznávání malých tiskacích písmen), technika čtení slov technika čtení jednoduchých slov a vět složených z probraných tiskacích písmen sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky uvolňovací cviky velká tiskací písmena, prvky psacího písma úhledný, čitelný a přehledný písemný projev správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku vypravování podle obrázků, jednoduchá osnova příběhu, spojování obsahu textu s ilustrací zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) oslovení, zahájení a ukončení dialogu, střídání rolí mluvčího a posluchače, zdvořilé vystupování základní komunikační pravidla  role při komunikaci Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Počítáš předměty vytváříš skupiny předmětů o daném počtu. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (provádí zpaměti jednoduché početní operace s přirozenými čísly) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Znáš členy své rodiny. (rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy a podílíš se na jejich dodržování. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Zajímáš se o kamarády a víš, jak jim pomoci. (zvládá prosociální chování: pomoc v běžných školních situacích, dělení se, vyjádření soucitu, zájem o spolužáky) čtení a zápis čísel do 12 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 12, značky <, >, =, podle obrázků rozhodovat o vztahu více - méně, delší – kratší číselná osa zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 12 číselná řada, pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi řazení očíslovaných předmětů, doplňování chybějících čísel v řadě počítání předmětů, vytváření skupin předmětů o daném počtu vyjadřování počtu a pořadí číslem sčítání a odčítání v oboru do 12 čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh, skládání obrazců z geometrických tvarů, stavění staveb ze stavebnice, znázornění prvků geometrickými tvary, kreslení na čtverečkovém papíru rodina, rodinné vztahy základní změny v přírodě v průběhu roku - zima základní pravidla chování a jejich smysl pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím zájem o druhé Osobnostní a sociální výchova, Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění 
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zvládáš gymnastická cvičení. (zvládá v souladu s individuálními předpoklady jednoduché pohybové činnosti jednotlivce nebo činnosti prováděné ve skupině; usiluje o jejich zlepšení) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) rozvoj hlavového tónu, správné dýchání, písnička: My tři králové různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba, hra s barvou, experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost, využití obručí, ringet kroužků gymnastika, základy akrobacie (průpravná cvičení pro kotoul vpřed; kotoul vpřed), přeskok (nácvik odrazu z můstku na nízkou švédskou bednu), cvičení na žebřinách zájem o druhé pozorování přírody v zimě Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření.  Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, sebepoznání a sebepojetí - poznávání vlastních fyzických a psychických možností ve sportu.