Český jazyk a literatura |
8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století
8.C * rozlišuje vztahy v souvětí (VV a VH - druhy vět vedlejších) * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * Interpretuje přečtený text
*Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18.století do poloviny 19.století
* Zapojuje se do diskuze, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu (řízená diskuze, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a komunikační situace). |
8.A a 8.B formování novodobého českého národa, pojem "národní obrození", fáze NOK, Dobrovského a Jungmanova generace, Palacký, ohlasová poezie, porovnání s vybranými evropskými literaturami
* Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19 století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě.
* - PT: Osobností a sociální výchova, sociálné rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedeností pro kooperaci. |
vybrané texty, audio a videoukázky |
Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět
Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků
Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení |
Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Orientace v prostoru - popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY.
Skupina RU - PP na sloveso MUSET (tener que + infinitiv, deber + infinitiv, hay que + infinitiv)
skupina Ja - opakování povinnosti (opisné vazby), slovíčka na byt a nábytek
plány do nového roku - využití probrané slovní zásoby, hra ve dvojici |
Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat.
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům.
Práce se slovníkem.
Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
• psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností
• stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace
• tvorba otázek
• porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě |
Gramatika:
Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.
Vazba ich möchte + infinitiv.
Téma:
Mein Tagesprogramm. |
Matematicko fyzikální základ |
Využívá vztah mezi výkonem časem a vykonanou prací.
Využívá poznatky o přeměnách energií
Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí a grafem |
Práce, výkon, účinnost
Druhy energií
Graf lineární funkce |
V pátek pololetní písemná práce - viz classroom. |
Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. |
kolonialismus, konflikty mezi velmocemi
historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi |
PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita. |
Estetická výchova |
* Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie.
* Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace |
*výtvarná interpretace zkušeností a představ
*počítačová grafika, fotografie, video, animace |
* David Hockney - Joiners (fotokoláž)
* tušová kresba |
Informační a komunikační technologie |
Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. |
• práce s chybou
• ladění kódu
• zastavení chodu programu |
|
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech.
Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka a čtenáře.
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Podílí se na programech zdraví v rámci školy a obce. |
košíková, doplňkové sporty
pohybové hry s míčem, bez míče, s různými pomůckami, přeskok švihadla
Výživa a zdraví. Denní pitný a stravovací režim. Prezentace na téma základní živiny, živočišné a rostlinné produkty. |
|
Člověk a svět práce |
Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. |
inflace, deflace |
|
Člověk a příroda |
Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů.
Rozlišuje hlavní půdní druhy a typy v naší přírodě. |
význam podnebí a vliv počasí na život organismů
složení, vlastnost půdy, půdní druhy a typy, hospodářský význam půd. |
PT: Environmentální výchova |