Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 8. ročník od 06.01.2025 do 17.01.2025

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura 8.A a 8.B uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře do období od konce 18. století do poloviny 19. století 8.C * rozlišuje vztahy v souvětí (VV a VH - druhy vět vedlejších) * samostatně pracuje s pravidly českého pravopisu... * Interpretuje přečtený text *Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období konce 18.století do poloviny 19.století * Zapojuje se do diskuze, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu (řízená diskuze, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a komunikační situace). 8.A a 8.B formování novodobého českého národa, pojem "národní obrození", fáze NOK, Dobrovského a Jungmanova generace, Palacký, ohlasová poezie, porovnání s vybranými evropskými literaturami * Mácha, Erben, Havlíček, Němcová, 1. polovina 19 století v kultuře u nás a ve světě - srovnání; preromantismus a romantismus v Čechách a ve světě. * - PT: Osobností a sociální výchova, sociálné rozvoj, kooperace a kompetice - rozvoj individuálních dovedností pro kooperaci, rozvoj sociálních dovedeností pro kooperaci. vybrané texty, audio a videoukázky
Anglický jazyk Zeptá se na základní informace. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zjišťování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Psaní krátkých jednoduchých popisů prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků Mediální výchova - tvorba mediálního sdělení
Španělský jazyk Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě Orientace v prostoru - popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY. Skupina RU - PP na sloveso MUSET (tener que + infinitiv, deber + infinitiv, hay que + infinitiv) skupina Ja - opakování povinnosti (opisné vazby), slovíčka na byt a nábytek plány do nového roku - využití probrané slovní zásoby, hra ve dvojici
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. Práce se slovníkem. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. • psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností • stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace • tvorba otázek • porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaným v každodenním životě Gramatika: Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou. Vazba ich möchte + infinitiv. Téma: Mein Tagesprogramm.
Matematicko fyzikální základ Využívá vztah mezi výkonem časem a vykonanou prací. Využívá poznatky o přeměnách energií Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí a grafem Práce, výkon, účinnost Druhy energií Graf lineární funkce V pátek pololetní písemná práce - viz classroom.
Člověk a společnost Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií. Respektuje kulturní zvláštnosti i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní postoje k menšinám. kolonialismus, konflikty mezi velmocemi historická, místní a osobní podmíněnost odlišností mezi lidmi PT: Multikulturní výchova, etnický původ – rovnocennost etnických skupin, kořeny civilizací, osobní a společenská identita.
Estetická výchova * Zaznamenává vizuální zkušenost, i zkušenosti získané ostatními smysly, zaznamenává podněty z představ a fantazie. * Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace *výtvarná interpretace zkušeností a představ *počítačová grafika, fotografie, video, animace * David Hockney - Joiners (fotokoláž) * tušová kresba
Informační a komunikační technologie Ověří správnost postupu, najde a opraví v něm případnou chybu. • práce s chybou • ladění kódu • zastavení chodu programu
Tělesná výchova Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka a čtenáře. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Podílí se na programech zdraví v rámci školy a obce. košíková, doplňkové sporty pohybové hry s míčem, bez míče, s různými pomůckami, přeskok švihadla Výživa a zdraví. Denní pitný a stravovací režim. Prezentace na téma základní živiny, živočišné a rostlinné produkty.
Člověk a svět práce Popíše vliv inflace na hodnotu peněz. inflace, deflace
Člověk a příroda Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Rozlišuje hlavní půdní druhy a typy v naší přírodě. význam podnebí a vliv počasí na život organismů složení, vlastnost půdy, půdní druhy a typy, hospodářský význam půd. PT: Environmentální výchova